• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان مطرح کرد:

تخصیص ۱۲ میلیارد تومان برای مبارزه با کانونهای گردوغبار در اصفهان

  • کد خبر : 25515
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
تخصیص ۱۲ میلیارد تومان برای مبارزه با کانونهای گردوغبار در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان گفت: با شناسایی ۱۶ کانون گردو غبار و تخصیص ۱۲ میلیارد تومان در این بخش برای کنترل کانون های گرد و غبار در اختیار منابع طبیعی قرار گرفته است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، منصور شیشه فروش اظهار داشت: جبهه ناپایداری که در آغاز هفته در […]

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان گفت: با شناسایی ۱۶ کانون گردو غبار و تخصیص ۱۲ میلیارد تومان در این بخش برای کنترل کانون های گرد و غبار در اختیار منابع طبیعی قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، منصور شیشه فروش اظهار داشت: جبهه ناپایداری که در آغاز هفته در اصفهان ایجاد شده بود به علت نبود رطوبت به صورت باد تخلیه شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان بیان کرد: در روزهای آغازین هفته شدت وزش باد که گاه سرعت آن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید و طوفان در مناطق شرق و محورهای ارتباطی نطنز – نایین، اردستان و مناطق شرق اصفهان را شاهد بودیم که با اطلاع رسانی به موقع خسارات عمده ای را به همراه نداشت.
وی افزود: در دوران خشکسالی مقاومت درختان کاسته می شود و دچار تنش آبی می شوند که شناسایی درختان فرسوده و هرس آنها از اقدامات انجام شده در طوفان این هفته بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان به تحکیم سازی سازه ها و راه ها که از اقدامات دیگر برای کاهش خسارات در برابر طوفان است اشاره ای کرد و گفت: در روزهای آخر هفته با کاهش دما مواجه هستیم که بر توصیه های مصرف بهینه منابع انرژی تاکید می شود.
شیشه فروش با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا آخر دی ماه؛ ۸۰ روز آلوده را سپری کردیم، گفت: با شناسایی کانونهای گرد و غبار در خردادماه و تخصیص ۱۲ میلیارد تومان در این بخش، برای کنترل کانون های گرد و غبار اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست اقداماتی انجام دادند.
وی اشاره ای هم به کنترل بیابان زایی در مناطق کویری استان اصفهان داشت و اضافه کرد: نهال کاری، مالچ پاشی و غرق، بخشی از اقدام های منابع طبیعی برای بیابان زدایی است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان تعداد کانونهای گرد و غبار شناسایی شده را ۱۶ کانون معرفی کرد و گفت: سازمان زمین شناسی؛ جنگل ها و مراتع، و هواشناسی کانون های گرد و غبار در استان اصفهان را شناسایی کردند.
وی بابیان اینکه یکی از منشاهای گرد و غبار از کشورهای همسایه است، کانون دیگر گردوغبار را کویرهای مماس با استان اصفهان اعم از کویر مرکزی و قم و سمنان دانست و خاطر نشان کرد: کانون های داخلی هم در شهرهای کویری استان اصفهان شناسایی شده است.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.