• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
کارشناس مسئول زنبور عسل اصفهان:

کسب رتبه سوم تولید عسل در کشور توسط استان اصفهان

  • کد خبر : 25346
  • ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
کسب رتبه سوم تولید عسل در کشور توسط استان اصفهان

کارشناس مسئول زنبور عسل استان اصفهان گفت: استان اصفهان با تولید هفت هزار و ۳۵۰ تن عسل رتبه سوم کشوری را در تولید محصول عسل کسب کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، سید محمد مهدی طباییان با اعلام رتبه سوم جهاد کشاورزی استان اصفهان در کشور در تولید عسل اظهار کرد: […]

کارشناس مسئول زنبور عسل استان اصفهان گفت: استان اصفهان با تولید هفت هزار و ۳۵۰ تن عسل رتبه سوم کشوری را در تولید محصول عسل کسب کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، سید محمد مهدی طباییان با اعلام رتبه سوم جهاد کشاورزی استان اصفهان در کشور در تولید عسل اظهار کرد: امسال با تولید بالغ بر هفت هزار و ۳۵۰ تن عسل در استان اصفهان نسبت به سال‌های گذشته به آمار دو برابری دست یافتیم.
کارشناس مسئول زنبور عسل استان اصفهان، بیان کرد: در سال زراعی گذشته با بارش‌های مناسب شاهد رشد بی سابقه گیاه بوقناق در کل استان اصفهان و به ویژه در مناطق غربی و در شهرستان‌های فریدن و فریدونشهر بودیم.
وی تصریح کرد: عسل طبیعی و با کیفیتی از گیاه گون و بوقناق استحصال شد که بخشی از آن به استان‌های تهران و آذربایجان شرقی و ده درصد هم به کشورهای دیگر صادر شد.
طباییان با اشاره به اشتغال زایی در صنعت زنبورداری و تولید عسل در استان اصفهان اعلام کرد: صنعت مذکور تاکنون اشتغال بالغ بر چهار هزار و ۲۰۰ نفر را در استان اصفهان به همراه داشته است.
وی افزود: زنبورداران مشغول در صنعت زنبورداری و تولید عسل در استان اصفهان با ارتقا سطح دانش و به کارگیری روش‌های نوین علاوه بر کیفیت بخشی به محصول عسل در تولید محصولات جانبی عسل مانند زهر زنبور، موم عسل، گرد عسل و ژل رویال با مصارف دارویی و آرایشی کوشیده‌اند.
کارشناس مسئول زنبور عسل استان اصفهان با تاکید بر اینکه تشخیص عسل تقلبی کار دشواری است گفت: این در حالیست که تشخیص عسل اصل از عسل تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها امکان پذیر است.
وی گفت: عسل را می‌توان به سه دسته عسل طبیعی، تغذیه‌ای و تقلبی تقسیم کرد.
طباییان با بیان اینکه عسل طبیعی مرغوب ترین عسل است متذکر شد: قیمت عسل طبیعی در بازار کمتر از کیلویی پنجاه هزار تومان نیست.
وی عسل تغذیه‌ای را گونه‌ای از عسل دانست که زنبور توسط آب شکر تغذیه می‌شود و اضافه کرد: این نمونه عسل با قیمت ارزان در بازار عرضه می‌شود.
وی در تشریح عسل تقلبی خاطر نشان کرد: عسل تقلبی گلولزی است که جوشانده می‌شود و با اسانس طعم دار می‌شود که تشخیص آن توسط افراد عادی ممکن نیست.
وی اعلام کرد: در طرح ساماندهی عسل در استانداری مقرر شد که با درج توضیحات و برچسب سه رده عسل طبیعی، تغذیه‌ای و تقلبی مشخص شود تا خریداران با اطمینان بیشتر محصول عسل را خریداری کنند که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.
طباییان افزود: بهترین عسل همان عسل طبیعی است که می‌تواند در تمام مناطق استان اصفهان تولید شود؛ اما در مناطق سردسیر به خاطر وجود گیاه گون تولید عسل طبیعی شرایط بهتری دارد.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.