• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
معاون مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت، خبر داد:

وابستگی در تامین پنبه آینده صنعت نساجی را دچار چالش می‌کند

  • کد خبر : 25338
  • ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵
وابستگی در تامین پنبه آینده صنعت نساجی را دچار چالش می‌کند

معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وابستگی بلند مدت برای تامین پنبه از خارج از کشور آینده صنعت نساجی را دچار چالش می‌کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، محسن ترحمی در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه مداکس و سیزدهمین نمایشگاه نساجی اصفهان اظهار کرد: سهم صنعت […]

معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وابستگی بلند مدت برای تامین پنبه از خارج از کشور آینده صنعت نساجی را دچار چالش می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، محسن ترحمی در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه مداکس و سیزدهمین نمایشگاه نساجی اصفهان اظهار کرد: سهم صنعت نساجی و پوشاک کشور در جهان برخلاف تمام پتانسیل‌ها که از سابق وجود داشته سهم ناچیزی است.

معاون مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: بخش عمده‌ای از ناچیز بودن سهم صنعت نساجی و پوشاک از کل صادرات و واردات جهان به شرایط عمومی فضای کسب و کار در کشور باز می‌گردد.

وی افزود: در حالیکه از تشکل‌ها، انجمن‌ها، صنوف، نمایندگان مجلس و مسؤولان مربوطه دولت انتظار پیگیری تسهیل در فضای کسب و کار را داریم؛ خواستاریم با یاری رساندن به این بخش بتوانیم حقوق افراد را محقق کنیم.

معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از وجود ۷ هزار و ۹۰۰ واحد نساجی در کشور، خبر داد و بیان کرد: براساس اطلاعات وزارتخانه ۲ هزار و ۳۰۰ واحد نساجی در استان اصفهان مستقر است.

وی گفت: بر اساس این آمار ۳۰ درصد از تعداد کل واحدهای نساجی کشور در استان اصفهان مستقر  است که این آمار فارغ از تعداد واحدهای بافندگی کوچک محاسبه شده است.

وی با تأکید بر اینکه رشد چشمگیر صنایع نساجی در دهه اخیر در حوزه تامین مواد اولیه به ویژه حوزه مصنوعی همانند پلی‌استریل رشد احساس می‌شود، اضافه کرد: در تامین مواد اولیه طبیعی که عمده‌ترین آن پنبه است کماکان با چالش روبه‌رو هستیم.

ترحمی اظهار داشت: پیش‌بینی‌های وزارت جهاد کشاورزی و آنچه در سال زراعی جاری رخ داده حاکی از رشد ۲۵ درصدی تولید پنبه در کشور است.

معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از نقش اثرگذار اولویت‌ بخشی به تأمین پنبه داخلی براری صنایع نساجی کشور بر رشد کاشت این محصول در سنوات آتی سخن گفت و متذکر شد: وابستگی بلندمدت برای تامین این ماده حیاتی و اولیه آینده صنعت نساجی را دچار چالش می‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه ریسندگی و نخ بیش از ۸۵ درصد از نیاز فعلی را می‌توان از محل تولیدات داخلی پوشش داد خاطر نشان کرد: با توجه به توانمندی بخش خصوصی و طرح‌های توسعه آتی با شرایط مصرف فعلی، نیازمندی به نخ وارداتی روز به روز کمتر می‌شود.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.