• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
41

شرایط واگذاری اراضی دولتی و ملی برای کشاورزی

  • کد خبر : 25199
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
شرایط واگذاری اراضی دولتی و ملی برای کشاورزی

مدیرکل دفتر استعدادیابی و بهره برداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به واگذاری اراضی دولتی و ملی توسط ادارات منابع طبیعی استان‌ها، گفت: بر این اساس واگذاری اراضی در مراکز استان ها برای طرح های کشاورزی حداکثر ۵۰هکتار، برای شهرستان ها حداکثر ۲۰۰هکتار و برای شهرک های کشاورزی ۵۰۰ هکتار تعیین […]

مدیرکل دفتر استعدادیابی و بهره برداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به واگذاری اراضی دولتی و ملی توسط ادارات منابع طبیعی استان‌ها، گفت: بر این اساس واگذاری اراضی در مراکز استان ها برای طرح های کشاورزی حداکثر ۵۰هکتار، برای شهرستان ها حداکثر ۲۰۰هکتار و برای شهرک های کشاورزی ۵۰۰ هکتار تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگلها، محمدرضا همتی در گردهمایی معاونین حفاظت ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها در بندرعباس گفت: اختیارات بخشی از ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرح های کشاورزی و تولیدی به ادارات منابع طبیعی استان ها سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع ماده ۳ مدیریت منابع طبیعی از وظایف اساسی ماست افزود: حدود ۱۰ هزار طرح مدیریت منابع طبیعی مشمول ماده ۳در کشور است. این طرح ها در سطح ۵۰۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی در حال اجراست.

همتی همچنین گفت: اگر سازمان جنگل ها بخواهد تمام عرصه های را به خوبی تحت مدیریت قرار دهد حتما باید طرح را اقتصادی و با مشارکت مردم انجام دهد.

به گفته وی کلیه طرح های مربوط به ماده ۳ منابع طبیعی باید به مزایده گذاسته شود البته این طرح برای افراد بومی و محلی که دارای مجوز پروانه چرا و طرح مرتعداری هستند و یا افراد دارای مجوز گردشگری مستثنی خواهد بود و نیاز به مزایده ندارد.

مدیر کل دفتر استعدادیابی سازمان جنگل ها گفت: دستگاههای عمومی و نهاد غیر دولتی از شمول برگزاری مزایده خارج هستند و واگذاری پارک های جنگلی در حریم شهرها به شهرداری بر اساس ماده ۷۹ قانون محاسبات عمومی جاری است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.