• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
در طول 12 سال گذشته؛ محقق شد:

استقرار ۱۹۶ شرکت خدمات مشاوره‌ای بخش کشاورزی در استان اصفهان

  • کد خبر : 25087
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
استقرار ۱۹۶ شرکت خدمات مشاوره‌ای بخش کشاورزی در استان اصفهان

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان، گفت: از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۹۸، تعداد ۱۹۶ شرکت خدمات مشاوره‌ای بخش کشاورزی در استان اصفهان، مستقر شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، تقی‌پور با اشاره به کاهش تعداد مراکز خدمات مشاوره‌ای کشاورزی و منابع طبیعی در استان اصفهان به دلیل عدم […]

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان، گفت: از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۹۸، تعداد ۱۹۶ شرکت خدمات مشاوره‌ای بخش کشاورزی در استان اصفهان، مستقر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، تقی‌پور با اشاره به کاهش تعداد مراکز خدمات مشاوره‌ای کشاورزی و منابع طبیعی در استان اصفهان به دلیل عدم تأمین نیروی انسانی و محدودیت‌های اقتصادی، اظهار کرد: از سال ۸۶ تعداد مجموعه ۱۹۶شرکت خدمات مشاوره‌ای بخش کشاورزی در سراسر استان اصفهان، مستقر شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، بیان کرد: در حالیکه از سال ۹۷ شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای غیردولتی مورد توجه قرار گرفته است، فعالیت این مراکز ادامه دارد.

وی تعداد وظایف وزارت جهاد کشاورزی را ۸۴۱ وظیفه دانست و گفت: تصدی‌گری ۴۶ درصد از مجموع این وظایف که ۳۸۸ فعالیت را شامل می‌شود به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شده است.

تقی‌پور، یادآور شد: تولید محصول گواهی‌شده بر مبنای استانداردهایی از سوی استاندارد ایران گپ با استاندارد تدوین و قابل استفاده برای تولید محصول گواهی‌شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: محصولات کشاورزی تحت عنوان GAP به محصولاتی گفته می شود که در فرآیند تولید آن همه استاندارد ها قبل از آغاز کشت تا سر سفره مصرف کننده مورد رصد و توجه جدی همه استاندارد ها قرار می‌گیرد.

کرمانی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، تأکید کرد: برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی از همه ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی برای تحقق محصول تولید محصول ویژه گواهی‌شده مورد رصد و توجه قرار می‌گیرد. او از لزوم برنامه‌ریزی براری ترغیب تشکل‌های بخش کشاورزی و بهره‌برداران استان اصفهان برای تولید محصول گواهی‌شده مطابق با استانداردهای مورد نظر سخن گفت.

پزشکی مشاور سلامت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: حدود ۱۰ هزار تن محصول سیب زمینی، پیاز و سیب درختی گواهی شده تحت عنوان محصول ویژه در شهرستان های؛ سمیرم، بوئین میاندشت، چادگان، گلپایگان، فریدونشهر و فریدن تولید به بازار برای مصرف عرضه شده است.

اسکندری، مدیر هماهنگی ترویج گفت: روند تولید محصول گواهی شده از موضوعات مهم در مجموعه ترویج بشمار می‌رود.
خبرنگار/مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.