• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
مدیر جهاد کشاورزی شهرضا:

شهرضا، قطب تولید نشاء در کشور و استان

  • کد خبر : 25082
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
شهرضا، قطب تولید نشاء در کشور و استان

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا، با اشاره به اینکه ۷ شهرستان کشور پایلوت الگوی تغییر کشت شدند، گفت: شهررستان شهرضا، قطب تولید نشاء در استان و کشور است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، علی باقری، با اشاره به وجود ۴۵۰ هکتار کشت صیفی‌جات در شهرستان شهرضا، اظهار کرد: سطح زیر کشت […]

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا، با اشاره به اینکه ۷ شهرستان کشور پایلوت الگوی تغییر کشت شدند، گفت: شهررستان شهرضا، قطب تولید نشاء در استان و کشور است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، علی باقری، با اشاره به وجود ۴۵۰ هکتار کشت صیفی‌جات در شهرستان شهرضا، اظهار کرد: سطح زیر کشت گلخانه‌های شهرستان شهرضا، ۴۵ هکتار است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا، بیان کرد: در حالیکه این شهرستان، قطب تولید نشاء در کشور و استان اصفهان است؛ طرح تغییر الگوی کشت این شهرستان آماده شده که از سال زراعی آینده، اجرائی می‌شود.
او، انتخاب ۷ شهرستان کشور بعنوان پایلوت تغییر الگوی کشت را نشان از اهمیت طرح الگوی کشت برشمرد و گفت: در این شهرستان بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار در بخش کشاورزی، وجود دارد.
وی سطح زیر کشت گندم و جو شهرستان شهرضا را به ترتیب هزار و ۳۰۰ و ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار و سطح زیر کشت دانه‌های روغنی را ۷۰ هکتار دانست و اضافه کرد: سطح زیر کشت انار در شهرستان شهرضا، یک‌هزار و ۶۵۰ هکتار است.
باقری از شهرستان شهرضا تحت عنوان قطب تولید شیر و انار، تخم‌مرغ، عسل در استان اصفهان یاد کرد و متذکر شد: شهرضا در تولید گوشت مرغ و شترمرغ دارای رتبه‌های اول تا سوم در استان اصفهان است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا، یادآور شد: شهرضا با ۵ واحد صادرکننده محصولات گلخانه‌ای، قطب تولید این محصولات در استان اصفهان است؛ به‌طوریکه در این شهرستان تعاونی‌های توزیع کشاورزی، گوسفندداران و زنبورداران فعالیت می‌کنند.
او با اشاره به وجود بیش از هزار و ۶۷ واحد گاوداری سنتی و ۸۹۲ واحد گوسفند و بره در شهرضا، بیان کرد: ۸۷۱ واحد گاوداری شیری سنتی، ۸۸ واحد صنعتی گاو و گوساله و ۹ واحد صنعتی گوسفند و بره نیز در شهرستان شهرضا فعال است.
باقری با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرستان شهرضا ۱۴۰ واحد مرغ گوشتی و ۳ واحد مرغ تخم‌گذار در حال فعالیت است، تصریح کرد: یک واحد پرورش بوقلمون، ۳ واحد پرورش شترمرغ و ۲۹۲ واحد پرورش زنبور عسل در این شهرستان فعالیت می‌کند.
او، ادامه داد: روزانه ۲۳۰ تن شیر در شهرضا تولید می‌شود که با وجود شرکت آریا لبن در شهرستان شهرضا بیش از ۸۰ درصد شیر تولیدی گاوداران یعنی ۱۴۰ تن شیر به این کارخانه وارد می‌شود.
باقری با اشاره به توسعه صنایع فرآوری، بسته‌بندی و صادرات محصولات کشاورزی در شهرستان شهرضا، گفت: در حالیکه فرآوری شیره انگور در دستورکار است؛ واحدهای سنتی به صنعتی تبدیل می‌شوند.
او با تأکید بر بهسازی و فعال‌سازی دامداری‌های روستایی، ورود محصولات لبنی بسته‌بندی در روستاها را عیب بسیار بزرگی دانست و خاطر نشان کرد: شغل روستایی دامداری و دامپروری است و باید دامداری‌های روستایی حفظ شود و شرایط بهداشتی آن تغییر کند.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.