• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0

مسئولان محیط زیست شرایط مناسب تری را برای مردم فراهم کنند

  • کد خبر : 23914
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
مسئولان محیط زیست شرایط مناسب تری را برای مردم فراهم کنند

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از  ایرنا؛ حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی عصر پنجشنبه در دیدار کارکنان اداره حفاظت محیط این شهرستان با تاکید بر ضرورت بهبود بخشیدن به حفاظت از محیط زیست افزود: محیط زیست باید متناسب با زندگی مردم است. وی با اشاره به ضرورت حفاظت از گونه‌های حیوانی در […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از  ایرنا؛ حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی عصر پنجشنبه در دیدار کارکنان اداره حفاظت محیط این شهرستان با تاکید بر ضرورت بهبود بخشیدن به حفاظت از محیط زیست افزود: محیط زیست باید متناسب با زندگی مردم است.

وی با اشاره به ضرورت حفاظت از گونه‌های حیوانی در معرض انقراض ظهار کرد: در کشور ما توسط مبادی ذیربط جدیت مطلوب در این ارتباط مشهود نیست، جز اینکه درباره یک گونه حیوانی خبرسازی شود تا مسئولان حساس شوند و این مبنای صحیحی نیست بلکه همه مردم و مسئولان موظف هستند با همکاری هم زمینه حفظ و امنیت محیط زیست را فراهم کنند.

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست ابرکوه هم در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره گفت: در سایت تکثیر گورخر ایرانی واقع در منطقه پنج‌انگشتی این شهرستان ۲۴ رأس این حیوان زندگی می‌کنند.

حسن تیموری با اشاره به اینکه ابرکوه شهر نمونه گردشگری ملی است خاطرنشان کرد: مسئولان زیر ساخت لازم را برای تردد و جذب گردشگران داخلی و خارجی در منطقه پنچ انگشتی فراهم کنند.

وی ادامه داد: در این منطقه ظرفیت‌های طبیعی زیادی برای بازدید گردشگران داخلی، خارجی و دوستداران طبیعت با توجه به حضور گورخرها فراهم است.

این مسئول اضافه کرد: سایت گورخر ایرانی در محدوده‌ای به مساحت ۱۶۰ هکتار در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز این شهرستان در مسیر جاده ابرکوه – مروست خاتم قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت وجود درخت سرو ۴۵۰۰ ساله در ارتقا و سلامت محیط زیست خاطرنشان کرد: ثبت این درخت در فهرست آثار جهانی از جمله مطالبات مردمی و مسئولان است.

از ۴۰۰ اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده ابرکوه تاکون ۱۴۳ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=23914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.