• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
رئیس سازمان جنگل های کشور:

موازی کاری برخورد با زمین خواری را با مشکل مواجه کرده است

  • کد خبر : 23687
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
موازی کاری برخورد با زمین خواری را با مشکل مواجه کرده است

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، خلیل آقایی روز پنجشنبه درحاشیه گردهمایی روحانیان استان قم با موضوع نقش آموزه های دینی در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: باید پنجره واحدی برای زمین در کشور ایجاد شود تا به صورت جامع و متمرکز در […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، خلیل آقایی روز پنجشنبه درحاشیه گردهمایی روحانیان استان قم با موضوع نقش آموزه های دینی در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: باید پنجره واحدی برای زمین در کشور ایجاد شود تا به صورت جامع و متمرکز در این زمینه تصمیم گیری گردد.
وی با بیان اینکه صدور مجوز بهره برداری از زمین توسط دستگاه های مختلف موجب مشکلاتی شده است، ادامه داد: در ماه های اخیر با دستور رئیس جمهوری جلسات هماهنگی بین چند وزارتخانه تشکیل شده است تا برای برخورد با زمین خواری در کشور برنامه یزی منسجمی رقم بخورد.
آقایی افزود: با خانه و ویلاسازی مختلف نیستیم ولی باید این ساخت و سازها بر اساس معیارهای قانونی و در قالب طرح جامعه شهری و طرح هادی روستایی باشند.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: هر گونه ساخت و ساز خارج از طرح جامع شهری و طرح هادی روستایی، خلاف قانون و تجاوز به منابع ملی است و با چنین ساخت و سازهایی برخورد قانونی می شود.
وی با اشاره به تنوع زمین خواری درکشور ادامه داد: روزانه پرونده های زمین خواری در استان های مختلف در حال تشکیل، بررسی و صدور حکم است که دادگاه در این پرونده ها احکام سنگینی از جمله خلع ید، قلع و قمع و جریمه صادر می کند.
آقایی در ادامه با اشاره به اجرای طرح های آبخیزداری کشور در سالجاری گفت: ۶ هزار و ۸۴ نقطه اجرایی در ۳۵۰ شهرستان و ۶۵۰ حوزه مختلف، طرح های آبخیزداری اجرا شده است که این طرح ها دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی هستند و در هفته منابع طبیعی، جشن بهره برداری از این طرح ها با حضور رئیس جمهوری برگزار می شود.
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۹۸، با اذن رهبر معظم انقلاب ۱۵۰ میلیون یورو برای اجرای طرح های آبخیزداری برای این سازمان تصویب کرده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=23687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.