• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

تداوم بارندگی ها در کشور

  • کد خبر : 22731
  • ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
تداوم بارندگی ها در کشور

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت:سامانه بارشی که روز گذشته وارد کشور شد بارندگی های خوبی را برای مناطق مختلف کشور به همراه داشت و پیش بینی ها نشان می دهد این بارندگی ها همچنان ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ مسعود حقیقت افزود: از عصر روز گذشته تا شب بارش […]

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت:سامانه بارشی که روز گذشته وارد کشور شد بارندگی های خوبی را برای مناطق مختلف کشور به همراه داشت و پیش بینی ها نشان می دهد این بارندگی ها همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ مسعود حقیقت افزود: از عصر روز گذشته تا شب بارش های خوبی در کشور گزارش شده است به طوری که سیاه بیشه ۱۱ میلیمتر، لاهیجان ۱۷، رامسر ۱۷، علی آباد کتول ۷، رشت ۱۲، طالقان ۵، تهران ۱، ایستگاه شمیرانات ۲، ایستگاه ژئوفیزیک ۲ و فرودگاه امام خمینی ( ره) دو دهم میلیمتر بارش گزارش شده است.
وی اظهار داشت: آخرین نقشه ها نشان می دهد فعالیت این سامانه بارشی همچنان ادامه دارد و امروز در شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی از مناطق شمال شرق، دامنه های جنوبی البرز که شامل تهران نیز می شود ، ارتفاعات زاگرس به ویژه زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش هایی از مرکز و شرق کشور و همچنین ارتفاعات کرمان رگبار و رعد و برق، وزش باد و باران خواهیم داشت.
حقیقت ادامه داد: امروز شدت بارش ها برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، برخی از نقاط اردبیل، گیلان، شرق مازندران، برخی از مناطق زنجان ، قزوین، غرب کردستان، کرمانشاه، شمال استان مرکزی ، شمال اصفهان و ارتفاعات البرز پیش بنی شده است.
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: این سامانه فردا در شمال غرب ، غرب، دامنه های جنوبی البرز، دامنه های مرکزی زاگرس و بخش هایی از مرکز کشور فعال است و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید را در این مناطق خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: شدت بارش ها فردا باز هم برای برخی از مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ، اردبیل، لرستان ، دامنه های البرز در استان های البرز، قزوین و تهران خواهد بود.
حقیقت گفت: از بعدازظهر فردا با شکل گیری جریانات جنوبی، افزایش دما در سواحل خزر پیش بینی شده ، همچنین وزش باد شدید را در گیلان و اردبیل خواهیم داشت.

*** توصیه هواشناسی
وی تاکید کرد: کشاورزان، دامدران ، زنبورداران ، گلخانه داران و صاحبان استخرهای پرورش ماهی این مناطق مراقب محصولات ، دام ها ، کندوها و حوضچه های پرورش ماهی خود باشند، همچنین عشایر مناطق زاگرس و البرز مراقب برخورد صاعقه باشند و تا حد امکان از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.
حقیقت گفت: جمعه این سسیتم بارشی در نوار شمالی کشور و بخش هایی از مرکز فعال است و در این مناطق رگبار و رعد و برق و وزش باد را به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی افزود: البته به نظر می رسد هفته آینده نیز هفته خوش بارش تری در کشور به ویژه در غرب ، شمال غرب باشد .

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور
حقیقت گفت: امروز، فردا و پس فردا شاهد بارش ، رگبار و رعد و برق در تهران خواهیم بود.
وی افزود: تا جمعه روند دمای در تهران بین ۳۱ تا ۳۳ درجه خواهد بود البته احتمال دارد تا ۳۴ نیز برسد اما به نظر می رسد از جمعه تا سه شنبه آینده حدود دو درجه خنک تر شود.
وی اظهار داشت: بیشینه دمای دیروز تهران ۳۳ درجه بود، امروز صبح ۲۱ درجه و پیش بینی می شود بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۲ برسد.
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: امروز صبح استان اردبیل با دمای ۵ تا ۶ درجه خنک ترین و دیروز آبادان ، راسک در استان سیستان و بلوچستان و شوش با ۴۷ درجه گرمترین نقاط کشور بودند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=22731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.