• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

خرید بیش از ۲۴۴۰۰۰ تن گندم مازاد برمصرف از کشاورزان استان فارس

  • کد خبر : 22727
  • ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
خرید بیش از ۲۴۴۰۰۰ تن گندم مازاد برمصرف از کشاورزان استان فارس

تا کنون بیش از ۲۴۴ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان فارس خریداری شده است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس هدایت اله رحیمی مدیر تنظیم بازار این سازمان با بیان این مطلب گفت: تا کنون بیش از ۷۹۰۰۰ هکتار از اراضی گندم استان […]

تا کنون بیش از ۲۴۴ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان فارس خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس هدایت اله رحیمی مدیر تنظیم بازار این سازمان با بیان این مطلب گفت: تا کنون بیش از ۷۹۰۰۰ هکتار از اراضی گندم استان فارس برداشت شده است که از این سطح بیش از ۲۴۴۰۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان فارس با قیمت خرید تضمینی، به ازای هر کیلوگرم ۱۳۰۰۰ ریال خریداری شده است که از این مقدار گندم خریداری شده در کمتر از یک هفته ۵۰ درصد طلب کشاورزان پرداخت می گردد.

وی افزود: برداشت گندم در شهرستان های لامرد، مهر، خنج، گراش و فراشبند تمام شده است و بیش از ۹۵ درصد گندم در شهرستان های لار، کازرون، قیروکارزین و ممسنی برداشت گردیده است و نیز در شهرستان های شیراز و ارسنجان عملیات برداشت در حال شروع می باشد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به برداشت کلزا در استان فارس اشاره نمود و خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از ۱۱۶۰۰ هکتار از اراضی کلزا در سطح استان برداشت شده و بیش از ۲۱۰۰۰ تن کلزا از کشاورزان با قیمت تضمینی به ازای هر کیلوگرم ۲۸۶۰۰ ریال می باشد خریداری شده است و در کمتر از یک هفته ۵۰ درصد طلب کشاورزان پرداخت می گردد.

رحیمی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تا کنون بیش از ۱۳۵۰۰ هکتار از اراضی جو در سطح استان برداشت شده است و قیمت خرید تضمینی این محصول نیز ۱۰۳۰۰ ریال به ازای هر کیلوگرم می باشد.

بنا به این گزارش علیرضا پرویزی رییس اداره فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۶۵۰ دستگاه کمباین، عملیات برداشت گندم و جو را انجام می دهند و بیش از ۱۲۰ دستگاه کمباین مجهز به هد مخصوص برداشت کلزا عملیات برداشت این محصول را در سطح استان فارس بر عهده دارند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=22727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.