• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
جلسه کارگروهی کمال پاک فطرت با معاون شورای روستایی استانداری تهران

ظرفیت های استان فارس دیده نشده است

  • کد خبر : 22684
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
ظرفیت های استان فارس دیده نشده است

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) طالبی معاون مدیر کل امور روستایی استانداری تهران به یکی از اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در بخش توسعه روستاها اشاره و اظهار کرد: ارائه لایحه مالیات بر ارزش افزوده، اقدامی موثر در جهت رشد و تعالی روستاها است و اعتباراتی که از این بخش پرداخت می شود در […]

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) طالبی معاون مدیر کل امور روستایی استانداری تهران به یکی از اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در بخش توسعه روستاها اشاره و اظهار کرد: ارائه لایحه مالیات بر ارزش افزوده، اقدامی موثر در جهت رشد و تعالی روستاها است و اعتباراتی که از این بخش پرداخت می شود در سطح کشور ۲ تا ۴ برابر و در استان تهران نسبت به ۶ ماه گذشته ۳۰ برابر شده است که این اعتبار  بالغ بر ۱۲۶۴ میلیارد تومان که به فرمانداری ها و بخش اعظمی برای دهیاری ها تعلق گرفته است .

در ادامه گفت : همیشه خواستار ارتباط بین استان ها بودیم که خوشبختانه در سال اخیر تبادل نظر صورت گرفته است ، قطعا هر چه ارتباط نزدیک تر باشد آنچه وزارت کشور در نظر گرفته به نحو احسن پیش می رود .

کمال پاک فطرت با توجه صحبت های معاون مدیر کل امور روستایی استانداری استان تهران گفت : باعث افتخار است تبادل نظراتی صورت گیرد که به قطع یقین سبب پیشرفت هر استان و شهرستان  میشود .

وی افزود : با توجه به پهناوری و حجم روستایی ، استان فارس در رده دوم و سوم از لحاظ تعدد روستایی قرار گرفته است که کار بسیار سنگین سخت است.

 متاسفانه دیده نشدن ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان فارس و هم چنین مشکلات بحران آب ، اشتغال و منابع اقتصادی سبب شده برخی  روستاها از سکنه خارج شده و به بخش مهاجرت پذیری اضافه شده است .

وی تصریح کرد :در نظر داریم با جایگزین کردن صنعت گردشگری و صنایع دستی بجای کشاورزی بتوانیم به بحران آب کمک کنیم که خوشبختانه تا حدودی موفق شده ایم ، اما بحث بحران آب در چند شهرستان بسیار جدی می باشد و تاثیرات محسوسی بر روی شهرستان های همچون خرامه و ارسنجان گذاشته است که در سال های گذشته در بخش کشاورزی و برنجکاری رونق فراوانی داشته اند ، امروزه تبدیل به لم یزرع شده اند . متاسفانه از آنجایی۸ هزار روستا به۴ هزار روستا ، خالی از سکنه شده است اشتراک چند روستا هم امکان پذیر نیست که بسیار برای جای تاسف دارد.

پاک فطرت یاد آور شد : استان فارس بدلیل چهار فصل بودن آن بخش هایی که پتانسیل جذب توریست و گردشگر را داشته اند در فصول مختلف پذیرای گردشگران خاص خود هستند .

متاسفانه بدلیل عدم همکاری بیناد در روستاهای استان فارس نه تنها مشکلات روستاییان حل نمیشود بلکه مشکلاتی اضافه می شود از جمله میزان اعتبار هر یک از روستاییان استان فارس ۳۰ میلیون تومان می باشد که با توجه به پهناوری و حجم بالای روستایی بسیار کم است .

 مدیر کل امور روستایی استان فارس با توجه به اهمیت موضوع حاشیه نشینی روستاهای اطراف شیراز اظهار داشت : وضعیت به گونه ایی هست که طرح هادی منتفی شده است و در اکثر روستاهای حاشیه شهر شهرستان شیراز شاهد چندین برابر جمعیت طرح هادی شاهد باشیم .

 پاک فطرت در ادامه گفت : از انجایی که دهیاران استان تهران یک پنجم دهیاران استان فارس می باشند در مسئله آموزش دهیاران به دلیل پهناوری و حائز اهمیت بودن آن دچار مشکل هستیم .

وی با اشاره به اینکه ۸۴  بخش در استان فارس داریم ، این حجم باعث اختلالاتی میشود که در اکثر مواقع عدم آموزش دهیاران زیر سوال میرود و انتقال اطلاعات به خوبی صورت نگرفته است و بدلیل عدم اطلاعات کافی دهیاران و بخشداران از وزارت کشور سو استفاده میشود .

در پایان تصریح کرد : امید داریم که در شوراها به گونه ایی فرهنگ سازی شود که افراد توانمندی را برای دهیاری انتخاب کنند ، دهیار باید توانایی درآمد زایی در روستا داشته باشد .

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=22684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.