• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1
سازمان هواشناسی؛

دمای هوا از روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور کاهش می یابد

  • کد خبر : 22599
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
دمای هوا از روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور کاهش می یابد

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: تا اوایل هفته آینده سامانه بارشی که از روز گذشته وارد کشور شده، همچنان فعال است؛ با این حال طی دو روز آینده دمای هوا افزایش می یابد اما از روز پنجشنبه هفته جاری با کاهش دما، وضعیت هوا در بیشتر مناطق به روال عادی برمی گردد. به گزارش خبرگزاری […]

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: تا اوایل هفته آینده سامانه بارشی که از روز گذشته وارد کشور شده، همچنان فعال است؛ با این حال طی دو روز آینده دمای هوا افزایش می یابد اما از روز پنجشنبه هفته جاری با کاهش دما، وضعیت هوا در بیشتر مناطق به روال عادی برمی گردد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ مسعود حقیقت در خصوص روال عادی دما توضیح داد: به عنوان نمونه برای تهران در روزهای میانی اردیبهشت ماه توقع داریم که دمای هوای حدود ۲۴ درجه باشد؛ به این میزان دما در این وقت از سال دمای عادی برای پایتخت گفته می شود.
وی وضعیت آب و هوایی مناطق مختلف کشور طی امروز تا پایان هفته جاری را اینگونه توصیف کرد: سامانه بارشی که دیروز بعد از ظهر وارد کشور شد، امروز نیز در نیمه غربی کشور و دامنه های البرز مرکزی و به تدریج بخش هایی از مرکز و شرق کشور فعال است و رگبار باران، رعدوبرق و احتمال تگرگ را در برخی مناطق به همراه دارد.
حقیقت ادامه داد: شدت بارش ها امروز در آذربایجان های غربی و شرقی، جنوب اردبیل، زنجان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام و شمال خوزستان پیش بینی می شود.
وی به عشایر به ویژه در مناطق البرز و زاگرس، توصیه کرد که از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند، همچنین زنبورداران جنوب اردبیل مراقب کندوها باشند و از آنجا که بارش رعدوبرق شدید است، شلتوک داران مناطق خزر نیز هوادهی در خزانه های خود را انجام دهند.
کارشناس هواشناسی اظهار داشت: فردا این سامانه بارشی بیشتر در نیمه غربی کشور فعال است و علاوه بر این مناطق در شرق و جنوب شرق کشور نیز می تواند سبب رگبار پراکنده باران شود.
حقیقت گفت: شدت بارش ها در روز چهارشنبه در جنوب کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی بوشهر، نیمه شمالی و شرقی خوزستان، شمال غرب فارس، البرز و قزوین پیش بینی می شود و در تهران نیز از امشب تا فردا توقع بارش های خوبی را در سطح استان و شهرستان های تابعه داریم.
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور این سامانه به غیر از بخش هایی از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس، در بقیه مناطق کشور فعال است و بارش های خوبی به همراه خواهد داشت ضمن این که از بعدازظهر امروز و فردا وزش باد شدید جنوبی در اردبیل و گیلان و روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور به ویژه البرز شرقی و نیمه شرقی کشور رخ می دهد که در مناطق جنوبی نیز می تواند با پدیده گردوخاک همراه باشد.
حقیقت گفت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز در خوزستان وزش باد شدید رخ می دهد که احتمال رخداد پدیده گردو خاک در این مناطق وجود دارد.

** خنک ترین و گرمترین مناطق کشور/ دمای هوای پایتخت
کارشناس هواشناسی اظهار داشت: خنک ترین منطقه کشور امروز صبح لاله زار و خلخال با کمینه دمای ۶ درجه بودند و پارسیان و رودان روز گذشته با ۴۴ درجه بالای صفر گرمترین مناطق کشور گزارش شده اند.
حقیقت گفت: تهران با ۲۷ درجه بالای صفر روز گرمی را دیروز سپری کرد، امروز نیز گرمتر می شود و دمای آن به ۲۸ درجه می رسد. کمینه دمای صبح امروز تهران نیز ۱۹ درجه بود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=22599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.