• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

حضور پررنگ فارس در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور

  • کد خبر : 21765
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
حضور پررنگ فارس در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) ،مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری فارس از حضور موفق این استان در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر تهران خبر داد. سید کمال پاکفطرت چهارشنبه ۱۶ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: در سومین دوره‌ی نمایشگاه‌ توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور که از روز گذشته و با حضور دکتر جهانگیری […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) ،مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری فارس از حضور موفق این استان در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر تهران خبر داد.

سید کمال پاکفطرت چهارشنبه ۱۶ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: در سومین دوره‌ی نمایشگاه‌ توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور که از روز گذشته و با حضور دکتر جهانگیری معاون اول محترم ریاست‌جمهوری افتتاح شد، حضوری پررنگ دارد.

پاک‌فطرت گفت: فارس به لحاظ ظرفیت‌های مختلف تولیدی، گردشگری و اجتماعی در حوزه‌ی روستاییان و عشایر، دارای توانمندی‌های منحصر به‌فردی است که بخشی از این استعدادها و ظرفیت‌ها در نمایشگاه تهران ارائه شده است.

او با بیان اینکه فارس بزرگترین غرفه‌ را در این نمایشگاه دارد، گفت: بحمدالله روستاییان و عشایر ۲۹ شهرستان استان فارس، در این دوره از نمایشگاه حضور یافته و توانمندی‌های خود را در حوزه‌های صنایع‌دستی، گردشگری و بومگردی، محصولات کشاورزی و دامی و زراعی و … را عرضه کرده‌اند.

پاک‌فطرت با اشاره به حضور و بازدید شخصیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی از این نمایشگاه، گفت: خانم زهرا گرامی، یکی از شخصیت‌های برجسته در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و زنان به همراه خانم دستغیب مدیرکل امور بانوان استانداری فارس از غرفه‌ی فارس بازدید کرد و از نزدیک با دست‌آوردها، توانمندی‌ها و تولیدات روستاییان و عشایر استان آشنا شد.

او با بیان اینکه حضور گرامی در این نمایشگاه، نشان از توجه جدی فعالان فرهنگی و اجتماعی و حوزه‌ی زنان به ظرفیت‌های عشایر و روستاییان است، گفت: زنان در جوامع روستایی و عشایر، سهم مهم و بسیار اثرگذاری در تولید و رونق اقتصادی داشته و دارند.

پاکفطرت همچنین از حضور و بازدید فرمانداران شهرستان‌های استان فارس از این نمایشگاه خبر داد و تاکید کرد که این موضوع در ایجاد روحیه‌ی مضاعف در روستاییان و عشایر شرکت کننده، تاثیر بسیار مثبتی داشته و دارد.

مدیرکل روستایی و عشایر استانداری فارس خاطرنشان کرد: جوامع روستایی و عشایری با ایفای نقش بارز در تولید محصولات کشاورزی و دامی، مسئولیت خطیر حفظ امنیت غذایی کشور را عهده دار است؛ بهره‌مندی درست از استعدادها و ظرفیت‌های متنوع بالقوه روستاییان و عشایر و کمک به ارتقاء پتانسیل‌های بالفعل فعالان این جامعه، بی‌تردید از کارآمدترین ابزارها برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

پاک‌فطرت تاکید کرد که اداره کل روستایی و شوراهای استانداری فارس برنامه‌های جدی برای رونق اقتصادی در جوامع روستایی و عشایری دارد، گفت: یکی از برنامه‌های اثر گذار، موضوع تسهیلات اشتغال در این بخش است که فارس قدم‌های خوبی را برداشته و قطعا سال آینده اثرات آن مشاهده خواهد شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=21765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.