• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

روستای قلات بهشتی گمشده دراستان فارس

  • کد خبر : 21733
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
روستای قلات بهشتی گمشده دراستان فارس

 به گزارش گروه فیلم و صوت خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) کمال پاک فطرت در روز چهارشنبه دوم اسفندماه با جمعی از مسئولان استانی با هدف بررسی طرح های گردشگری روستایی از روستای قلات بازدید کردند . برنامه با حضور معاون گردشگری دکتر فروزانی ، الهه فولادفر مدیر کل جذب سرمایه گذاری استانداری فارس ، سهراب مختاری […]

 به گزارش گروه فیلم و صوت خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) کمال پاک فطرت در روز چهارشنبه دوم اسفندماه با جمعی از مسئولان استانی با هدف بررسی طرح های گردشگری روستایی از روستای قلات بازدید کردند .
برنامه با حضور معاون گردشگری دکتر فروزانی ، الهه فولادفر مدیر کل جذب سرمایه گذاری استانداری فارس ، سهراب مختاری مدیر کل کار استان فارس ، معاون گردشگری میراث فرهنگی محسن نژاد ، بخشدار مرکز شیراز حیدری و شورای روستای قلات و جمعی از متمدین محلی .
جهت بازدید از فرصت های و ظرفیت های گردشگری قلات صورت گرفت پس از بازدید بخش های مختلف روستا جلسه ایی در مورد مسائل و مشکلات روستا و همچنین بهره گیری بیشتر از پتانسیل و ظرفیت های تبادل نظر شد .
پاک فطرت بیان کرد : خوشبختانه یا بدبختانه چه بخواهیم و نخواهیم روستای قلات یکی از روستای ویژه استان فارس می باشد که در آن به دلیل جاذبه طبیعت گردی و آب و هوای مطلوب یکی از بهترین نقاط که همواره از گذشته های دور به عنوان یک نقطه تفریحی ، گردشگری و دارای جاذبه هاب تاریخی مد نظر مردم شیراز و آن منطقه بوده است . وی اشاره به اینکه آثار ثبت شده‌ی روستا، به تقویتِ بوم‌گردی منطقه و با توجه به حفظ و احیای بافت تاریخی روستای قلات بر لزوم استفاده از توان‌مندیهای آن منطقه نیز تاکید کرد.
در ادامه افزود : باید از ظرفیت ها به درستی استفاده شود ولی متاسفانه به دلیل اینکه این نقطه به عنوان بهره برداری های شخصی و ساخت وساز های غیر قانونی صورت گرفته ، این روستا فقط به یک موقعیت قابل گردشگری مبدل شده است و تا کنون کسانی که ازاین موقعیت استفاده می برند ، ما نیز باید در زمینه درآمد اقدام مناسب انجام دهیم . قلات می‌تواند بستری مناسب برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و فضاهایی که بدون تخریب و آسیب‌ محیط طبیعی، جاذبه‌ای برای حضور گردشگران در این منطقه باشد .
وی گفت : از آنجایی که روستای قلات می‌تواند به ظرفیتی مناسب برسد و توان‌مندیهای شیراز را ارتقا بخشد بایستی با یک برنامه ریزی مشخص که آیا روستای قلات میتواند به عنوان بخشی از شیراز مانند بسیاری از روستاها ادامه دهد یا در دل شهر شیراز فرو رود ؟
.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=21733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.