• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
0

حمایت همه جانبه دولت از جامعه عشایر کشور

  • کد خبر : 21284
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
حمایت همه جانبه دولت از جامعه عشایر کشور

رئیس سازمان عشایر کشور گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دولت های یازدهم و دوازدهم بیشترین حمایت را از جامعه تولید کننده عشایر داشتند. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا؛ کرمعلی قندالی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خود از یازدهمین نمایشگاه گردشگری که در نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است […]

ashayerرئیس سازمان عشایر کشور گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دولت های یازدهم و دوازدهم بیشترین حمایت را از جامعه تولید کننده عشایر داشتند.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا؛ کرمعلی قندالی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خود از یازدهمین نمایشگاه گردشگری که در نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است افزود: دولت تدبیر و امید تاکید فراوانی بر توانمندسازی عشایر دارند و در این راستا دولت از طریق تسهیلات ارزان قیمت به خوبی از این جامعه حمایت کرده است.
وی تصریح کرد: با پیشنهاد دولت تخصیص یک میلیارد دلار تسهیلات اعتباری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای عشایر در اولویت برنامه ریزی های کلان قرار گرفت و پیش بینی می شود یک هزار میلیارد تومان از محل این تسهیلات با سود ۶ درصد و دوره برگشت ۵ الی ۷ ساله از طریق سازمان و تشکلها در مسیر تولید و اشتغال عشایر تزریق شود.
قندالی یکی از اهداف بلند مدت سازمان عشایر کشور را ایجاد تنوع درآمد در حوزه های مختلف اعلام کرد و گفت: در این راستا تعدادی پروژه در زمینه های خود کفایی عشایر در سراسر استان های کشور در حال اجرا است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد زنجیره گوشت قرمز، کشت گیاهان دارویی، توسعه صنایع دستی و گردشگری از جمله ظرفیت های عظیمی است که می تواند برای عشایر درآمدزا باشد.
رئیس سازمان عشایر کشور یادآور شد: عشایر استان های سراسر کشور نگران تسهیلات اعتباری نباشند و وارد فعالیتهای جدید در زمینه گیاهان دارویی، گردشگری و صنایع دستی شوند چرا که دولت از تمامی این فعالیتها حمایت می کند.
وی همچنین درباره حضور عشایر استان های سراسر کشور در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: حضور فعال، پویا و مولد جامعه عشایری در این نمایشگاه ها ما را دلگرم می کند و با حمایت هایی که دولت انجام داده این جامعه عشایری سرزنده و پویا در چنین نمایشگاه ها حضور پیدا می کنند.
رئیس سازمان عشایر کشور اظهار کرد: با همکاری معاونت روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری نمایشگاه توانمندی های جامعه عشایر و روستائیان سراسر کشور همچون سال گذشته در محل نمایشگاه بین المللی تهران در اسفندماه برگزار می شود.

** عشایر استان تهران نیز فعال و پویا هستند
مدیر امور عشایر استان تهران نیز در حاشیه این بازدید افزود: جامعه حدود ۳ هزار خانواری عشایری این استان همچون عشایر استان های سراسر کشور فعال و پویا هستند.
هاتف ممیزی اظهار کرد: عشایر استان تهران در سال گذشته حدود ۶۷ هزار تن محصول تولید کردند و حدود ۲۰ درصد دام سبک استان تهران در اختیار جامعه عشایری قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: حضور عشایر در مسیرهای صعب العبور و سخت استان ها برای کشور یک امنیت قابل ملاحظه ای ایجاد کرده اند چرا که عشایر سراسر کشور حافظان محیط زیست و مرزبانان کشور و نظام هستند.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری از تاریخ سوم تا ششم بهمن ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۸ عصر پذیرای شهروندان است.
در این نمایشگاه تعدادی از عشایر استان های سراسر کشور با پرپایی سیاه چادرهای عشایری و اجرای جشن ها و آئین های محلی دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=21284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.