• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

مدیرعامل تعاون روستایی: گرانی‌های بخش کشاورزی زیر سر دلالان است

  • کد خبر : 21176
  • ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
مدیرعامل تعاون روستایی: گرانی‌های بخش کشاورزی زیر سر دلالان است

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: بخشی از محصولات کشاورزی در دست دلالان قرار دارد و آنان زمینه افزایش قیمت در بازار را فراهم می کنند. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از تارنمای وزارت جهاد کشاورزی، ‘علی اوسط هاشمی’ افزود: نباید بگذاریم آنهایی که در تولید نقشی ندارند، زحمات کشاورزان را نصیب خود […]

owsathashemi_ttr_taavonroostaeeمدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: بخشی از محصولات کشاورزی در دست دلالان قرار دارد و آنان زمینه افزایش قیمت در بازار را فراهم می کنند.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از تارنمای وزارت جهاد کشاورزی، ‘علی اوسط هاشمی’ افزود: نباید بگذاریم آنهایی که در تولید نقشی ندارند، زحمات کشاورزان را نصیب خود کنند.
وی ادامه داد: در عصر خوداتکایی، شبکه های تعاون روستایی باری بر دوش دولت نبوده اند اما در عین حال این شبکه ها به بازنگری نیاز دارند.
«ما باید به سمت برندسازی و نقش آفرینی بیشتر تعاونی های تولیدی و روستایی در حوزه کشاورزی حرکت کنیم».
وی اضافه کرد: تعاونی ها باید نقش خود را در زمینه بازاررسانی محصولات کشاورزی نمایان کنند.
هاشمی شبکه های تعاونی تولید را از سرمایه های ملی و ارزشمند همسو با اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: این شبکه ها بر پایه نقش آفرینی مردم و با اتکا بر خرد جمعی ایجاد شده اند.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: تعاونی ها می توانند گلوگاه اجتماعی در حوزه کشاورزی باشند و ما باید خود را برای پاسخگویی به مطالبات مردم آماده کنیم.
این مسوول پایه گذاری یک نظام نو و تحولزا را از مهمترین رسالت های وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: ما بر اساس رسالتی که داریم باید پشتوانه تولید و حامی مصرف کنندگان باشیم.
به گفته وی، نظارت، هدایت، حمایت و ارتقای تعاونی های تولیدی و روستایی از ماموریت های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران است.
وی بر افزایش سطح توانمندی های علمی و مهارت ها تاکید کرد و گفت: اگر به دنبال ارتقای بهره وری، استفاده بهینه از منابع تولید، کشت های نوین و بهینه بندی در بخش کشاورزی هستیم باید به سمت توانایی های علمی و مهارت ها حرکت کنیم.
نزدیک به ۶ هزار شرکت تعاونی و اتحادیه و همچنین نزدیک به ۱۲۰۰ واحد صنفی و انجمن های تخصصی محصولی زیر پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران فعالیت می کنند.
بیش از ۹۰ درصد بهره برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی زیر پوشش این شبکه مولد قرار می گیرند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=21176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.