• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

فعالیت ۷۵ تعاونی دهیاری در فارس

  • کد خبر : 21135
  • ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
فعالیت ۷۵ تعاونی دهیاری در فارس

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های دهیاری استان فارس از فعالیت بیش از ۷۵ تعاونی دهیاری در این استان خبر داد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از روابط عمومی اتحادیه تعاونی دهیاری های استان فارس؛ محمود کمالی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۶۱ دهیاری در سطح استان تشکیل و در حال فعالیت هستند، اظهارداشت: دهیاری ها […]

dehyari_roostaمدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های دهیاری استان فارس از فعالیت بیش از ۷۵ تعاونی دهیاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از روابط عمومی اتحادیه تعاونی دهیاری های استان فارس؛ محمود کمالی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۶۱ دهیاری در سطح استان تشکیل و در حال فعالیت هستند، اظهارداشت: دهیاری ها در حقیقت صاحبان اصلی تعاونی دهیاریها هستند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی دهیاری های استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۵ شرکت تعاونی دهیاری در سطح استان تشکیل و در حال فعالیت‌ هستند، تصریح کرد: این تعاونی ها در سطح بخش ها تشکیل شده است که با هماهنگی بخشدار و فرماندار هر منطقه به اجرای فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده می‌پردازند.

کمالی اعلام داشت: با عنایت خاص مدیرکل و معاونین دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس به شرکتهای تعاونی و اتحادیه تعاونی دهیاریها در نظر است با جدیت امورات مربوط به تعاونی ها شامل: کمک به توسعه درآمد پایدار دهیاری ها از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره جهت طرح های درآمدزا و خرید ماشین آلات خدماتی و عمرانی و همچنین اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی دهیاری ها بصورت متمرکز و پیگیری جهت گرفتن و اخذ مجوزها مثل رتبه بندی از سازمان برنامه و بودجه استان را پیگیری نموده تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی با اعلام اینکه شرکت تعاونی دهیاری‌ها با هدف پشتیبانی از دهیاری‌ها برای اجرای سیاست‌های خرد و کلان ابلاغی در روستاها تشکیل شده‌اند، گفت: آشنایی دهیاران، مدیران عامل و اعضاء هیات مدیره شرکت تعاونی دهیاری‌ها با وظایف و قانون شرکت‌ها از ضروریات است.

وی با بیان اینکه مجموعه تعاونی ها در سطح استان می‌توانند خدمات ارزشمندی را در حوزه عمرانی، اجرای پروژه‌های فرهنگی و اقتصادی به روستائیان ارائه دهند، گفت: یکی از کارهایی که تعاونی‌های روستایی می‌توانند در آن نقش جدی داشته باشند مسئله توسعه روستاهاست.

کمالی با بیان اینکه تعاونی‌ دهیاری ها در هر بخش می‌توانند به عنوان مجری پروژه‌های عمرانی و اقتصادی توسعه روستایی ایفای نقش کنند، عنوان کرد: پروژه‌ها براساس ظرفیت‌های موجود روستاها تعریف می‌شوند و تعاونی‌ها نیز برمبنای توان و ظرفیت‌هایی که دارند، می‌توانند این پروژه‌ها را اجرایی کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های فارس با بیان اینکه یکی از وظایف بارز شرکت تعاونی دهیاری‌ها برنامه‌ریزی در راستای بالفعل شدن و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه روستاهاست، افزود: دولت با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت در روستاها در جهت توانمندسازی روستاییان گام‌های خوبی برداشته است.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ دهیاری ها باید اعتبارات مورد نیاز خود را از محل مشارکت‌های عمومی در اجرای پروژه‌ها تامین کنند، اضافه کرد: در قانون، تسهیلات ویژه برای تعاونی‌ها در نظر گرفته شده که تعاونی‌ دهیاری ها می‌توانند با بهره‌گیری از آنها نیازهای خود را برطرف کنند و ضمانت‌های سرمایه‌گذاری و معافیت‌های مالیاتی بخشی از تسهیلات ویژه‌ای است که به تعاونی‌های روستایی داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت تعاونی دهیاری‌ها می‌توانند با ترویج فرهنگ کار در بین جوانان در روستاها نقش موثری در عملیاتی نمودن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در روستاها ایفا نمایند، گفت: ایجاد اشتغال، تغییر نوع نگاه مصرف و بالا بردن بهره‌وری تولید در بخش کشاورزی و دامپروری و کارآفرینی از اولویت‌هایی است که باید مورد توجه شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها در روستاها قرار گیرد.

کمالی در پایان افزود: شرکت تعاونی دهیاری‌ها با برنامه‌ریزی در جهت کارآفرینی اقتصادی، اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی جهت محصولات کشاورزی، توسعه گردشگری روستایی و توانمندسازی زنان می‌توانند در رشد و توسعه روستایی نقش‌آفرینی کنند.

تهیه و ارسال خبر: احسان سمیع زاده

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=21135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.