• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

۱٫۸ میلیون تن کود مورد نیاز کشور تامین شد

  • کد خبر : 21129
  • ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
۱٫۸ میلیون تن کود مورد نیاز کشور تامین شد

عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی بازرگانی گفت: طبق برنامه ریزی امسال کود مورد نیاز کشور دو میلیون و ۳۰۵ هزار تن پیش بینی شده بود که تاکنون ۱٫۸ میلیون تن آن معادل ۷۸ درصد تامین و تدارک دیده شده است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، ‘حمید رسولی’ درباره عملکرد […]

kood_keshavarzi_shimiyaeiعضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی بازرگانی گفت: طبق برنامه ریزی امسال کود مورد نیاز کشور دو میلیون و ۳۰۵ هزار تن پیش بینی شده بود که تاکنون ۱٫۸ میلیون تن آن معادل ۷۸ درصد تامین و تدارک دیده شده است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، ‘حمید رسولی’ درباره عملکرد ۹ ماه این شرکت افزود: از میزان کود تامین شده، ۱٫۵ میلیون تن معادل ۶۵ درصد در شبکه های توزیع اقصی نقاط کشور تحویل و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
وی، تامین، تدارک و توزیع انواع کودهای کشاورزی طبق برنامه ابلاغی سال جاری را بسیار مطلوب دانست و اظهارداشت: هیچ گونه کمبودی در هیچ یک از انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه وجود ندارد.

** کودهای کشت بهاره در دست تدارک است
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، ذخیره استراتژیک کودهای پایه (ازته، فسفاته و پتاسه) را مطلوب عنوان کرد و گفت: اکنون در حال تدارک کودهای مورد نیاز کشت بهاره هستیم.

** روند نزولی واردات کودهای شیمیایی
وی سهم تولیدات داخلی نسبت به برنامه تامین و تدارک سال جاری را بیش از ۸۸٫۴درصد اعلام کرد و افزود: سهم واردات نسبت به برنامه ابلاغی در سال جاری ۱۱٫۶ درصد بوده است که بیانگر روند نزولی واردات کودهای شیمیایی از خارج از کشور و افزایش قابل توجه سهم تولیدات داخلی طی سال جاری است.

** ۲۱ قرارداد کودی حاصل مناقصه های داخلی
رسولی تصریح کرد: امسال بیش از ۱۰ مرحله مناقصه داخلی برای خرید کودهای فسفاته و پتاسه برگزار شده که حاصل آن انعقاد بیش از ۲۱ قرارداد با تولیدکنندگان داخلی بوده است.
به گفته وی، پس از برگزاری آخرین مرحله مناقصه داخلی به منظور اطمینان از این که تمامی ظرفیت های داخلی به کار گرفته شده، از طریق جراید و وب سایت شرکت طی دو مرحله فراخوان عمومی از تولیدکنندگان داخلی به عمل آمد و به اطلاع آنان رسانده شد که چنانچه تولیدکننده دیگری وجود دارد که تاکنون موفق به انعقاد قرارداد با شرکت خدمات نشده است با مراجعه به شرکت از ظرفیت تولیدات آن استفاده شود.

** برنامه خودکفایی تولید کودهای فسفاته و پتاسه
عضو هیات مدیره شرکت خدمات حمایتی چشم انداز تولید داخلی کودهای فسفاته و پتاسه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم همانگونه که در کودهای ازته به طور کامل خودکفا شدیم بتوانیم در تولید کودهای فسفاته و پتاسه نیز در یک برنامه میان مدت به طور کامل خودکفا شویم.
وی ادامه داد: طی روزهای آتی دو کارخانه بزرگ تولیدکننده کودهای فسفاته و پتاسه در استان های یزد و سمنان ورود پیدا کرده اند که این امر می تواند کشور را در مسیر خوداتکایی و خودکفایی قرار دهد به طوری که با آغاز تولید این دو کارخانه بزرگ و مهم، سهم واردات کودهای فسفاته و پتاسه به کمتر از ۱۰ درصد خواهد رسید.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=21129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.