• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

پایگاه طبیعت‌گردی «محمدعلی اینانلو» افتتاح شد

  • کد خبر : 21088
  • ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
پایگاه طبیعت‌گردی «محمدعلی اینانلو» افتتاح شد

پایگاه بین‌المللی طبیعت‌گردی زنده‌یاد «محمدعلی اینانلو» در آران و بیدگل افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایسنا؛ آرش اینانلو با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به صبغه تاریخی، فرهنگی و هنری مردم آران و بیدگل و همت مردمان این دیار تصمیم بر این شد که پایگاه بین‌المللی استاد مرحوم «محمدعلی […]

inanlooپایگاه بین‌المللی طبیعت‌گردی زنده‌یاد «محمدعلی اینانلو» در آران و بیدگل افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایسنا؛ آرش اینانلو با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به صبغه تاریخی، فرهنگی و هنری مردم آران و بیدگل و همت مردمان این دیار تصمیم بر این شد که پایگاه بین‌المللی استاد مرحوم «محمدعلی اینانلو» به مرکزیت شهرستان آران و بیدگل افتتاح شود.

او درباره چگونگی شکل‌گیری و اهداف این پایگاه اظهار کرد: بدون شک حفظ آثار و ابنیه تاریخی و حفظ محیط زیست وظیفه‌ای بس بزرگ است، وظیفه‌ای فردی و ملی که همه باید در راستای آن تا سرحد توان کار کنند.

وی همچنین بیان کرد: حفظ آثار و دستاوردهای گذشتگان و حفظ طبیعت و اقلیم خدادادی وظیفه عقلی و شرعی همه ماست و بر همین اصل پس از فوت استاد اینانلو وظیفه خود دانستم راه و مسیر ایشان را که شناسایی طبیعت بکر ایران و شناساندن اقلیم‌ها و محیط زیست کشور عزیزمان است با کمک دوستداران محیط زیست و طبیعت ادامه دهیم.

مسئول حفظ و نشر آثار محمدعلی اینانلو گفت: در این پایگاه مستندات جامعی از طبیعت ایران برای عرضه به دوستداران طبیعت و محیط زیست وجود دارد؛ آثاری از جمله فیلم، عکس، دست‌نوشته‌ و خاطرات خود استاد که حاصل سال‌ها سختی و مشقت است.

او اظهار کرد: در حال بررسی و تدارک مکانی برای ایجاد پایگاه برای تولیدات بیشتر و ادامه کارهای مرحوم اینانلو در زمینه تهیه فیلم، عکس و مقالات علمی و پژوهشی در خصوص محیط زیست و طبیعت هستیم تا ادامه کارهای مرحوم اینانلو باشد و همه از آن‌ها بهره‌مند شوند.

فرزند محمدعلی اینانلو به انتخاب مسئول پایگاه بین‌المللی طبیعت‌گردی مرحوم اینانلو اشاره کرد و گفت: با بررسی‌های انجام‌گرفته حسین انصاری‌فرد را فردی شایسته برای این جایگاه تشخیص دادیم و امیدوارم همکاری نهادهای ذی‌ربط در حوزه محیط زیست و طبیعت با ایشان انجام شود تا شاهد روزهای بهتری برای محیط زیست و طبیعت ایران باشیم.

او در پایان تاکید کرد: بدون شک مسائل ملی مثل محیط زیست و طبیعت چیز ساده‌ای نیست و به گروه و جناح خاصی وابسته نیست و جزو میراث جمعی و عمومی مردم است، و حفظ و حراست از آن وظیفه همگانی است. خواهش من این است که در این مسیر همه دوستداران طبیعت همکاری لازم و شایسته‌ای با این پایگاه بین‌المللی که چراغ راه آیندگان است، داشته باشند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=21088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.