• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

اشتغال در مناطق روستایی توسعه می‌یابد

  • کد خبر : 21037
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
اشتغال در مناطق روستایی توسعه می‌یابد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس اعتقاد دارد که با برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده توسط دولت و اهتمام مسئولان در استان فارس، در آینده شاهد رونق اشتغال در مناطق روستایی خواهیم بود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایسنا، سید کمال پاکفطرت چهارشنبه ۲۹ آذر در یک نشست خبری با اشاره به نگاه […]

kamal_pakfetrat_roostaee_farspمدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس اعتقاد دارد که با برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده توسط دولت و اهتمام مسئولان در استان فارس، در آینده شاهد رونق اشتغال در مناطق روستایی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایسنا، سید کمال پاکفطرت چهارشنبه ۲۹ آذر در یک نشست خبری با اشاره به نگاه ویژه‌ی دولت تدبیر و امید به موضوع اشتغال روستایی، از اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی استان خبر داد.

او گفت: دولت از محل صندوق توسعه ملی ۱٫۵ میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال روستایی در نظر گرفته و پیش‌بینی می‌شود اعتباری بالغ بر ۳۷۵ هزار میلیارد ریال از محل منابع این طرح به استان فارس اختصاص یابد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس خاطرنشان کرد: با هدف تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، دولت تدبیر و امید در سنوات اخیر نسبت به اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به روستاها در قالب تفاهم‌نامه‌هایی اقدام کرده است.

پاکفطرت در تشریح جزئیات نحوه‌ی اعطای تسهیلات به روستائیان گفت: طی تفاهم نامه مبادله شده بین استانداری فارس، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، بنیاد علوی و بانک سینا، به طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زا مستقر در مناطق روستایی، تسهیلات با سود یارانه‌دار تعلق می‌گیرد؛ پرداخت ۵ درصد از سود این تسهیلات را معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و ۵ درصد آن را نیز بنیاد علوی تقبل کرده است؛ بدین صورت سود تسهیلات مذکور معادل ۸ درصد خواهد بود.

او ادامه داد: طی تفاهم نامه‌های دیگری و با پیگیری انجام شده از طریق معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و با همکاری صندوق توسعه ملی و پست بانک به طرح‌های اشتغال‌زا در مناطق روستایی کمتر توسعه یافته استان تسهیلاتی با سود ۱۲ درصد نیز تعلق می‌گیرد.

سیدکمال پاکفطرت گفت: بر اساس تفاهم دیگری، از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و نیز صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی به طرح‌های مرتبط با صنایع تبدیلی، تکمیلی، تسهیلات سرمایه در گردش با بازپرداخت یک ساله تعلق گرفت که نرخ سود آن جهت مناطق محروم روستایی استان ۱۵ درصد است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز فی‌مابین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، بنیاد برکت و بانک پارسیان منعقد شده که بر اساس آن قرار است به زودی به طرح‌های اشتغال زا در مناطق روستایی تسهیلاتی با نرخ سود ۸ درصد پرداخت شود.

او تصریح کرد: این تسهیلات به تمام فعالیت‌های اقتصادی در حوزه‌ی روستایی همچون زراعت، دام، باغ، گلخانه، پرورش آبزیان، طیور و بخش‌های مختلف خدمات مکانیزاسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع تکمیلی در بخش کشاورزی، معادن کوچک و صنایع دستی تعلق می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس به کشاورزان و باغداران توصیه کرد که با پرهیز از خام فروشی محصولات کشاورزی، به دنبال ایجاد کارگاه‌های خانگی باشند. این کار به ایجاد فرصت‌های شغلی تازه و افزایش سطح رفاه روستاییان کمک می‌کند و از میزان مهاجرت روستاها به حاشیه شهرها نیز می‌کاهد.

پاکفطرت، کارآفرینان و جوانان روستایی را به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان در زمینه صادرات دعوت و اضافه کرد: روستاییان با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان فارس ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی، زمینه‌های ورود ارز به کشور را فراهم سازند.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری فارس پیشنهاد داد که روستاییان با تاسیس تعاونی‌های روستایی به ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات و برندسازی کالای با کیفیت این بخش اعم از انجیر، زیتون و دیگر محصولات همت کنند.

وی با تاکید بر اینکه فرصت‌های شغلی متفاوتی در روستاها وجود دارد و روستاهای استان از پتانسیل‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری برخوردارند، گفت: یکی از فرصت‌‌های اشتغال پایدار روستائیان، صنعت گردشگری است و یکی از مهمترین بخش‌‌های اشتغالزایی به شمار می‌رود و دفتر روستایی استانداری فارس جهت حمایت از برنامه های گردشگری نیز در استان از آمادگی کامل برخوردار است .

پاک فطرت با بیان اینکه مجموعه‌ی دفتر روستایی استانداری در پیمودن این راه در کنار روستاییان خواهد بود گفت: باید برای جذب این اعتبارات تا قبل از پایان سال تلاش شود.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری فارس خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که هدف از اقدامات تنها ایجاد اشتغال نبوده و ارزش‌افزوده‌ی ایجاد شده به واسطه‌ی اجرای طرح و بازار عرضه و فروش محصول نیز پیش‌بینی شود؛ سعی این باشد که بیکار بدهکار به جامعه اضافه نکنیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=21037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.