• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

بارش باران در ایران

  • کد خبر : 21027
  • ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
بارش باران در ایران

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی وضعیت بارشی کشور را طی روزهای آینده تشریح کرد و گفت: فردا بارش‌ها در نیمه شرقی کرمانشاه، غرب همدان، مناطقی از کردستان، زنجان و ارتفاعات قزوین، البرز و تهران شدت بیشتری خواهد داشت. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایسنا؛ احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل […]

baran_baresh_hava_paeiz_paeez_avalinbaaraanمدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی وضعیت بارشی کشور را طی روزهای آینده تشریح کرد و گفت: فردا بارش‌ها در نیمه شرقی کرمانشاه، غرب همدان، مناطقی از کردستان، زنجان و ارتفاعات قزوین، البرز و تهران شدت بیشتری خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایسنا؛ احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در سواحل مرکزی و شرقی خزر و شمال شرق کشور افزایش دما قابل توجه است و در برخی مناطق شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: در مناطقی از شمال غرب رشد ابر، بارش باران و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و بارش در جنوب آذربایجان غربی شدت بیشتری خواهد داشت. از اواخر وقت در سواحل غربی نیز وزش باد و بارش پراکنده و کاهش دما شروع می‌شود.

به گفته وظیفه فردا (۴ دی‌ماه) با ورود یک سامانه بارشی در مناطقی از غرب و شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و سواحل دریای خزر و تا اواخر وقت در مناطقی از شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در جنوب خوزستان نیز باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی دورانتظار نیست.

وی با بیان اینکه فردا بارش‌ها در نیمه شرقی کرمانشاه، غرب همدان، مناطقی از کردستان، زنجان و ارتفاعات قزوین، البرز و تهران شدت بیشتری خواهد داشت، گفت: روز سه‌شنبه (۵ دی ماه) در غرب و شمال غرب کشور از ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مناطقی از جنوب غرب، نواحی مرکزی، البرز شرقی، سواحل مرکزی و شرقی خزر و مناطقی از شرق و شمال شرق کشور فعال و سبب ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید در این مناطق می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: دراین روز بارش‌ها در شمال شرق خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد و غرب اصفهان شدت بیشتری خواهد داشت. این سامانه روز چهارشنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور سبب بارش پراکنده و وزش بادشده وبه تدریج از کشور خارج می‌شود.

وظیفه اظهار کرد: از روز دوشنبه تا چهارشنبه شاهد کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خواهیم بود و بارش درروزهای دوشنبه و سه‌شنبه درارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز به صورت برف خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران گفت: فردا آسمان تهران نیمه ابری تا ابری، گاهی همراه با وزش باد در بعدازظهر بارش باران، گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۱۶ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین روز سه‌شنبه (۵ دی‌ماه) نیمه ابری همراه با بارش پراکنده در بعدازظهر کاهش ابر و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۴ و ۸ درجه سانتیگراد خواهد شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=21027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.