• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

امتیاز به صادرات، سودی برای کشاورزان ندارد

  • کد خبر : 20886
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
امتیاز به صادرات، سودی برای کشاورزان ندارد

رئیس نظام صنف کارهای کشاورزی شهرستان سمیرم، با بیان اینکه طرح پایش انجام شده، به نفع کشاورز نیست، افزود: امتیاز به صادرات، سودی نصیب کشاورز نمی‌کند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، امروز جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی شهرستان سمیرم با حضور محمدحسین نصرتی فرماندار و اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای […]

nezam_senfi_karhaye_keshavarziرئیس نظام صنف کارهای کشاورزی شهرستان سمیرم، با بیان اینکه طرح پایش انجام شده، به نفع کشاورز نیست، افزود: امتیاز به صادرات، سودی نصیب کشاورز نمی‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، امروز جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی شهرستان سمیرم با حضور محمدحسین نصرتی فرماندار و اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در مجمع امور صنفی این شهرستان برگزار شد.
در این جلسه طاهری، با اعلام این خبر، اظهار کرد: تغییر قانون بیمه محصولات کشاورزی هم نقشی اثرگذار برای محدود شدن کشاورز دارد.
وی افزود: در حالیکه کشاورزان شهرستان سمیرم هم نسبت به این وضعیت اعتراض دارند، فرصت اعتراض برای کشاورزان شهرستان سمیرم به نحو صحیح انجام نمی‌شود.
طاهری با تأکید بر اینکه اختصاص مبلغ ۳ میلیارد تومانی بخش کشاورزی برای شهرستان سمیرم، از طریق تدبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان، معطل مانده است، گفت: چنانکه استاندار سابق اصفهان (زرگرپور)، تأکید بر تلاش برای خشک نشدن باغات شهرستان سمیرم داشت، اختصاص این مبلغ نقشی اثرگذار در مسیر حمایت از باغداری این شهرستان دارد.
وی گفت: از امروز باید تدبیری برای باغات و زراعت شهرستان سمیرم در سال آینده بشود و در غیر این صورت است که سال آینده نیز شاهد بی‌میلی کشاورزان شهرستان خواهیم بود.
این مسئول بر ضرورت تلاش بر تمدید وامهای کشاورزان شهرستان سمیرم تصریح کرد و متذکر شد: در این‌باره قوانین در عمل اجرا نمی‌شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر وامها روی هم انباشته شده است، گفت: کشاورزان راهی به جز تمدید ندارند.
طاهری با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در مرکز استان اصفهان به منظور تلاش برای تمدید وامهای کشاورزی، اضافه کرد: بر مبنای مصوبات جلسه مورد نظر در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای برای تمدید وامهای کشاورزی برگزار می‌شود. وی با تأکید بر حساسیت‌های پیش روی مسئولان، مردم و کشاورزان شهرستان سمیرم در موضوع انتقال آب از شهرستان سمیرم به منطقه رفسنجان، یادآور شد: استانهای همجوار تلاش زیادی برای برنامه انتقال آب از شهرستان سمیرم به استانهای خود دارند.
طاهری با بیان اینکه تا این لحظه همه کوششها صرف انتقال آب از ونک سمیرم بوده، اذعان داشت: مگر در شهرستان سمیرم فقط یک منبع آب وجود دارد؟!!!
وی از وجود منابع آب همچون سد شهید در شهرستان سمیرم تحت عنوان منابع آب خوب نام بود و خاطر نشان کرد: اینکه استان‌های همجوار شهرستان سمیرم، بر روی یک منبع آب (ونک سمیرم)، حساس شده‌اند، تفکری درست نیست، چرا که در شهرستان سمیرم فرصتهای آب فروانی وجود دارد که باید در کنار حساسیتها مورد بهره‌برداری درست قرار گیرند.
مدینه صابری/خبرنگار خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=20886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.