• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

مخالفت با افزایش قیمت نان

  • کد خبر : 20840
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
مخالفت با افزایش قیمت نان

رییس جمهوری در مورد بحث قیمت نان گفت: با تصمیمی که اتحادیه و برخی ستادها در بحث نان گرفته بودند، مخالفت کردم زیرا مطالعات کافی در این زمینه نشده بود. یه گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلیمن حسن روحانی در نخستین گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم با عنوان […]

reis_jomhoor_rouhaniرییس جمهوری در مورد بحث قیمت نان گفت: با تصمیمی که اتحادیه و برخی ستادها در بحث نان گرفته بودند، مخالفت کردم زیرا مطالعات کافی در این زمینه نشده بود.
یه گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلیمن حسن روحانی در نخستین گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم با عنوان گزارش صد روزه عملکرد دولت دوازدهم ادامه داد: آنچه برای ما مهم است این است که مردم در نیازمندی های روزمره شان با گرانی های ناگهانی مواجه نشوند، این گرانی ها برای مردم قابل تحمل نیست و بسیار سخت است.
وی افزود: البته هدف ما این است که کیفیت را بالا ببریم، کیفیت این نیست که نان خام تر یا برشته تر باشد بلکه به معنای این است که نان مواد غذایی لازم را داشته باشد و ترکیب گندم ها مناسب باشد. ما الان در یک جا یارانه خرید تضمیمنی گندم می دهیم. یعنی اگر بخواهیم گندم از خارج تهیه کنیم برای ما قیمتش ۷۰۰ تومان است اگر از داخل تهیه کنیم قیمتش حدود هزار و ۴۰۰ تومان است، یعنی ما دو برابر قیمت جهانی گندم را از کشاورز خریداری می کنیم پس در این جا داریم یک یارانه پرداخت می کنیم.
وی افزود: از سویی دیگر گندمی که به نانوا می دهیم با قیمت بسیار پایین تر می دهیم به این دلیل که مردم با نان گران مواجه نشوند، پس هم کیفیت را باید اصلاح کنیم و هم قیمت را باید متعادل نگه داریم و نباید به مردم فشار آوریم.

**استفاده از زنان و اقوام در کابینه
وی در خصوص استفاده از زنان جوانان و اقوام در کابینه و اینکه کابینه موجود چقدر نمایانگر شعارهایی است که در زمان انتخابات داده شد، گفت: قول من به مردم این بود در دولت دوازدهم مثل یازدهم دولت من حزبی نباشد، جناحی نباشد، فراجناحی باشد به همان صورت هم من عمل کردم بر مبنای شایستگی هایی که تشخیص می دادم و مشورت هایی که کردم وزرا را انتخاب کردم بر خلاف اینکه شایع بود در بیرون روی من فشارهایی است که فلان وزیر را انتخاب کنم و فلان وزیر را انتخاب نکنم . من برمبنای آنچه می دیدم مصلحت جامعه است عمل کردم و عمل می کنم .
رئیس جمهوری اضافه کرد: در شرایط فعلی کشور هیچ چیز برای ما واجب تر از انسجام، یکپارچگی و وحدت ملی نیست . ما باید اختلافاتمان را کم کنیم وهمه احزاب، جناح ها، طوایف، اقوام و زن و مرد در کنارهم باشیم.
وی تصریح کرد: بر این نکته در این ایام بیش از اوقات دیگر تاکید می کنم به خاطر شرایطی که در منطقه و جهان داریم، وحدت و انسجام و توازن بین قوا و نیروهای مسلح برای ما بسیار مهم است.
روحانی خاطر نشان کرد: من تلاشم در دولت دوازدهم برای مذاکره جدی تری با دو قوه دیگر بیشتر بوده است. مذاکره با نیروهای مسلح؛ چه ارتش، چه سپاه، و چه بسیج بیشتر بوده و بیشتر هم خواهد بود ما نیاز به وحدت و اتحاد بیشتری در این شرایط داریم.
رئیس جمهوری گفت:آنچه من قول دادم این بوده که زن ها در اشتغال فضای مناسب داشته باشند. اشتغال بانوان در دولت قبل از یازدهم منفی بوده است و در دولت یازدهم حضور زنان در زمینه اشتغل حضور بسیار پررنگی بوده است به طوری که از ۹۳ تا ۹۶ که سالانه ۶۸۵ هزار اشتغال داشتیم از این تعداد ۳۰۷ هزار به طور متوسط خانم ها بودند . اشتغال خانم ها قابل ملاحظه است نصف اشتغال را شامل می شود.
وی ادامه داد: قولی که دادم این بود که در مدیریت ها هم از بانوان بیشتر استفاده کنیم آنها این استعداد و قدرت را دارند و در سطوح مختلف تلاشم این بوده که از زنان استفاده کنیم.
روحانی یادآور شد: برای اولین بار یک مقام ارشد در وزارت نفت خانم است و چهار وزارتخانه دیگر معاونین شان از خانم ها هستند. البته همه وزرا مکلف هستند دو نفر از معاونان و مشاوران ارشد را از خانم ها بگذارند و این کار انجام خواهد شد.
رئیس جمهوری اضافه کرد: در بخش هواپیمایی یک شرکت به این مهمی را یک خانم اداره می کند. تلاش ما این بوده در سطوح مدیریتی در دولت دوازدهم خانم ها حضور بیشتری داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: برای اولین بار یک جوان تحصیلکرده متولد دهه ۶۰ را به عنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی کردیم و خوشبختانه مجلس شورای اسلامی هم به او رای اعتماد داد. این نمونه است برای اینکه کابینه ما و کل مدیران ارشد هم از لحاظ جوان تر شدن، هم از لحاظ اینکه خانم ها بتوانند مدیریت را به عهده بگیرند.
روحانی با بیان اینکه هم اقوام مختلف و هم اقلیت های دینی و مذهبی در انتخابات سنگ تمام گذاشتند، من تلاش آنها و وعده خود را فراموش نمی کنم.
رئیس دولت دوازدهم ادامه داد: در دولت دوازدهم هم از اقوام و هم از خانم ها و جوان ها بیشتر استفاده خواهیم کرد نسبت به دولت یازدهم و در ۱۰۰ روزه گذشته هم همین بوده و ما همین روند را ادامه خواهیم داد.
وی اضافه کرد: خوشحالم وزرایی که به مجلس معرفی کردم هر سه فراکسیون به این وزرا رای دادند. رای وزرا رای بسیار خوب و کم سابقه بود همکاری سه قوه به ویژه همکاری دولت با مجلس در زمینه اداره کشور بسیار مهم است و همکاری ها را ادامه خواهیم داد.

**برنامه طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم ادامه می یابد
در ادامه مجری این گفت وگو از رییس جمهوری پرسید، در دولت دوازدهم برنامه شما در حوزه سلامت چیست؟ که رییس جمهوری پاسخ داد: برنامه طرح تحول سلامت ادامه می یابد، ما در دولت دوازدهم همان مسیر را برای خدمات بیشتر، ارزان تر و فراگیرتر ادامه می دهیم.
وی افزود: همان طور که در دولت یازدهم مشاهده کردید مردم با هزینه کمتری بیماری و مشکلاتشان در بیمارستان ها مرتفع شد، در دولت دوازدهم هم همین طور ادامه خواهد یافت، ما این روند را ادامه می دهیم.
رییس جمهوری ادامه داد: استفاده از متخصصان در غیر از ساعات صبح و به صورت شبانه روزی در بیمارستان ها، به همین صورت ادامه خواهد یافت، اعزام متخصصان به نقاط دوردست ادامه خواهد یافت و این طرح ها تغییر نمی کند.
وی گفت: این بدان معنا نیست که ما مشکلاتی نداریم، مشکلاتی در طرح تحول سلامت عمدتا در بخش بیمه ها داشتیم، دلیلش این بود که برنامه ریزی ما بر این بود که پنج میلیون نفری که بیمه نیستند بیمه شوند. دستور دادم این را دنبال کردند که به جای پنج میلیون نفر، ۱۱ میلیون نفر شد، یعنی شش میلیون نفر از کسانی که از بیمه های دیگر استفاده می کردند، بیمه هایشان را رها کردند و به این بیمه آمدند و به دلیل رایگان بودن ثبت نام کردند و البته این بار سنگینی را بر دوش دولت گذاشت.
وی افزود: ما امروز در تامین پرداختی ها مشکل داریم، اما این مشکل را مرتفع خواهیم کرد این نیست که در این مشکل باقی بمانیم تا پایان امسال گام های خوبی را خواهیم برداشت.
دکتر روحانی ادامه داد: ما طرح تحول سلامت را ادامه خواهیم داد به دلیل آن که این طرح یکی از همان یارانه های غیرنقدی است که در سایه این طرح مردم می توانند ارزان تر به دارو، درمان برسند.
وی تاکید کرد: در طرح تحول سلامت در دولت یازدهم به تحول بزرگ در بخش بهداشت نیاز داریم البته زمانی که از سلامت سخن می گوییم، بهداشت، سلامت و آموزش را شامل می شود.
رییس جمهوری گفت: ما در زمینه درمان در دولت یازدهم سرمایه گذاری کردیم در دولت دوازدهم باید آن راه را ادامه دهیم و باید در بخش بهداشت و آموزش سرمایه گذاری بیشتری کنیم در هر دو بخش با مسوولان مربوطه در این زمینه گفت وگو کردم، ما در زمینه بهداشت باید بتوانیم نان با کیفیت تر و مغذی تر و آرد غنی شده از مواد غذایی را داشته باشیم.

** توجه به محیط زیست و آلودگی هوا
دکتر روحانی گفت: این یکی از مواردی است که در مساله بهداشت اهمیت دارد، بهداشت بخشی به محیط زیست، بخشی به مساله دریاچه ها و تالاب ها، ریزگردها و آلودگی هوا باز می گردد این ها برای سلامت مردم مهم است.
رییس جممهوری ادامه داد: یکی از برنامه هایی که از سال ۹۷ داریم نوسازی در زمینه خودروهای عمومی و اضافه کردن وسایل عمومی است که از وسایل شخصی کمتر استفاده شود، بنابر این در بخش باید توانمان را بیشتر بگذاریم.
دکتر روحانی گفت: طرح تحول سلامت را با اهمیت ویژه در بخش بهداشت و آموزش دنبال می کنیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=20840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.