• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

آتش ۱۵ هکتار از جنگل های تنکابن را سوزاند

  • کد خبر : 20787
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
آتش ۱۵ هکتار از جنگل های تنکابن را سوزاند

حادثه آتش سوزی که حوالی عصر دوشنبه در ارتفاعات جنگلی منطقه ‘دوهزار’ شهرستان تنکابن به وقوع پیوست به ۱۵ هکتار از این عرصه ها خسارت وارد کرد. یه گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن گفت:‌ با اینکه بلافاصله پس از آتش سوزی، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی […]

atashsoozi_jangalحادثه آتش سوزی که حوالی عصر دوشنبه در ارتفاعات جنگلی منطقه ‘دوهزار’ شهرستان تنکابن به وقوع پیوست به ۱۵ هکتار از این عرصه ها خسارت وارد کرد.
یه گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن گفت:‌ با اینکه بلافاصله پس از آتش سوزی، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای مردمی با تلاش شبانه روزی پس از ۲۴ ساعت آتش را خاموش کردند؛ ولی حدود ۱۵ هکتار از رویشگاههای راشستان در آتش سوخت.
سید مهدی مولایی عامل انسانی بویژه شکارچیان را مهم ترین علت آتش سوزی در جنگل های این منطقه معرفی کرد و افزود:‌ آنچه سبب تاخیر در مهار آتش در جنگل های منطقه شد شیب تند و سخت گذر بودن منطقه است که در ارتفاع حدود هزار و ۵۰۰ متری دریا قرار دارد.
وی وزش باد شدید و شعله ور شدن زبانه های آتش را از دیگر دلایل طولانی شدن مهار آتش سوزی در عرصه های جنگلی این منطقه ذکر کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن با بیان این که همه ساله در فصل خزان، آتش به جان جنگل و مراتع منطقه می افتد ، از عموم مردم بویژه گردشگران، مسافران، دامداران و شکارچیان خواست از برافروختن آتش در جنگل خودداری کنند.
مولایی گفت: هم اینک کد امداد جنگل به شماره ۱۵۰۴ به طور شبانه روزی آماده دریافت پیام های مردمی درمورد وقوع حوادثی مانند آتش سوزی و سایر تخلفات در جنگل های غرب مازندران است.
آمارهای رسمی نشان می دهد که در ۶ ماه نخست سال جاری حدود ۲۱ فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع غرب مازندران رخ داد که سبب نابودی حدود ۳۰ هکتار از جنگل های این منطقه شد.
شهرستان تنکابن ۱۶۰ هزار هکتار جنگل و مرتع را زیرپوشش دارد .
مازندران با ۲۴ هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=20787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.