• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

امیدواریم امسال آلودگی هوای پایتخت کاهش یابد

  • کد خبر : 20569
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۱۰
امیدواریم امسال آلودگی هوای پایتخت کاهش یابد

محمدعلی نجفی با ارائه جزییاتی از برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا از جمله در نیروگاه‌ها، وسایل برقی و مترو گفت: امیدواریم امسال از لحاظ کاهش آلودگی هوا وضعیت بهتری داشته باشیم. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از  مهر؛ شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم‌نامه بهسازی پارک پردیسان با سازمان حفاظت محیط زیست […]

najafi_shahrdar_tehranمحمدعلی نجفی با ارائه جزییاتی از برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا از جمله در نیروگاه‌ها، وسایل برقی و مترو گفت: امیدواریم امسال از لحاظ کاهش آلودگی هوا وضعیت بهتری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از  مهر؛ شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم‌نامه بهسازی پارک پردیسان با سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به پرسشی درباره آلودگی هوای پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از آلودگی‌ها در فصل زمستان مربوط به مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌های نزدیک تهران است. با وزارتخانه‌های نفت و نیرو رایزنی جدی کرده‌ایم تا نیروگاه‌های اطراف تهران در فصل زمستان از سوخت مازوت استفاده نکنند.

محمدعلی نجفی افزود: وزیر نفت قول داده‌ است تا به منظور تامین گاز برای نیروگاه‌های اطراف تهران اقدام کند و زمستان امسال با مشکلی مواجه نشویم.

وی در مورد نقش خودروهای سنگین در آلودگی هوای تهران هم گفت: تردد شبانه وسایل نقلیه سنگین در آلودگی هوای تهران به ویژه در فصل زمستان نقش دارد و به همین دلیل این موضوع را در دست بررسی قرار داده‌ایم تا راهکار مناسب را پیدا کنیم.

شهردار تهران در مورد ضرورت تولید موتورها و اتومبیل‌های برقی هم تصریح کرد: برقی کردن اتومبیل‌ها و موتوری سیکلت‌ها مسئله زمانبری است اما سعی داریم امسال تا حدی این موضوع را پیش ببریم. بررسی‌های خوبی نیز در این زمینه انجام شده ولی مشکل اصلی بر اجرای این دوطرح،منابع مالی است.

نجفی تاکید کرد: باید بتوانیم وام‌های ارزان قیمت برای خرید اتومبیل و موتورسیکلت‌های برقی ارائه کنیم. ما به التفاوت سود بانکی باید از جایی تامین شود همچنین لازم است یارانه‌ای در خصوص موتورسیکلت‌های برقی بدهیم چون قیمت موتورسیکلت‌های معمولی حداکثر ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان است اما قیمت موتورهای برقی حدود ۱۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی اعلام کرد: از دو هفته آینده با شرکت‌های سازنده موتورسیکلت جلساتی خواهیم داشت. فردی را مامور کرده‌ایم تا در این زمینه تمرکز کند تا ببینیم امکان این وجود دارد که خط تولید موتور را از بنزینی و گازی به برقی تبدیل کنیم یا خیر.

شهردار تهران تصریح کرد: در این مسئله هم مشکل تامین منابع مالی را داریم که امیدواریم دولت در مورد منابع مالی و همچنین منابع ارزی  به ما کمک کند تا بتوانیم از سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کنیم.

نجفی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم امسال از لحاظ کاهش آلودگی هوا وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی درباره توسعه متروی شهرتهران نیز گفت: دولت برای ساخت ۲۰۰۰ واگن برنامه ریزی کرده است که ۱۰۰۰ واگن آن سهم تهران است. در حال حاضر مناقصه بین‌المللی برای ساخت واگن‌ها انجام شده است و تا اوایل آبانماه تکلیف مناقصه روشن خواهد شد. به محض مشخص شدن شرکت برنده در مناقصه، شرکت‌های داخلی همکار تعیین می‌شوند. امیدواریم تا آخر امسال بتوانیم واگن‌های جدیدی را به مترو اضافه کنیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=20569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.