• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4

نماینده مجلس: گوشت قرمز باید بسته‌بندی شده به بازار عرضه شود

  • کد خبر : 20556
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
نماینده مجلس: گوشت قرمز باید بسته‌بندی شده به بازار عرضه شود

رئیس کارگروه دام، طیور و آبزیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مانع عرضه گوشت قرمز به صورت لاشه شویم، گفت: گوشت قرمز باید مانند گوشت مرغ به صورت بسته‌بندی در بازار عرضه شود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، «علی ابراهیمی» امروز (دوشنبه) در آیین روز ملی دامپزشکی (۱۴مهر) در مرکز […]

GooshT_Ghermez_goosfandiرئیس کارگروه دام، طیور و آبزیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مانع عرضه گوشت قرمز به صورت لاشه شویم، گفت: گوشت قرمز باید مانند گوشت مرغ به صورت بسته‌بندی در بازار عرضه شود.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، «علی ابراهیمی» امروز (دوشنبه) در آیین روز ملی دامپزشکی (۱۴مهر) در مرکز همایش های صدا و سیما افزود: نیازمند بازنگری در رفتار جامعه هستیم و مجلس شورای اسلامی می تواند این موضوع را به صورت قانونی پیگیری کند تا تبدیل به تکلیف شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی روستاییان هزینه مراجعه به دامپزشک و انجام واکسیناسیون دام و طیور خود را ندارند، افزود: لازم است طرحی مشابه طرح تحول نظام سلامت در حوزه دامپزشکی کشور ارائه شود.
وی روستا را کانون بیماریهای حوزه دامپزشکی دانست و تاکید کرد: بی توجهی به این موضوع خسارات جبران‌ناپذیری را وارد می‌کند.
به گفته ابراهیمی، وزارت جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی باید به سمتی حرکت کنند تا مدیریت واحدی در حوزه دامپزشکی ایجاد و مرز میان سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی به درستی تعیین شود.
وی افزود: با توجه به اینکه در مجلس دهم افراد متخصصی در حوزه کشاورزی دامپزشکی داریم، افرود: این امر فرصت مناسبی برای بخش کشاورزی از جمله دامپزشکی برای رفع مشکلات است.

** رفع نقایص قوانین مرتبط با حوزه دامپزشکی در برنامه ششم توسعه
عضو هیات رییسه کمیسون کشاورزی مجلس شورای اسلام تصریح کرد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری انجام شده در صنعت دام و طیور کشور بعد از صنعت نفت بیشترین سرمایه را تشکیل می‌دهد، نمی‌توانیم به راحتی از این بخش بگذریم و بی توجهی خسارت جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: ترددهای فراوانی در مرزهای کشور صورت می‌گیرد که کنترل کافی بر آن وجود ندارد، به همین علت همواره درگیر بیماریهای دام و طیور هستیم.
نماینده مردم شازند در مجلس افزود: سال گذشته شاهد بیماریهای تب برفکی، طاعون، تب مالت و آنفلوآنزای پرندگان در کشور بودیم که لزوم دقت دامپزشکی به طور کامل در این بخش احساس می‌شود.
رئیس کارگروه دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای رفع مشکلات بخش دامپزشکی به ویژه در بخش منابع مالی، امکانات و قوانین، مجلس آمادگی دارد از لحاظ قانونی ابزار مورد نیاز را تامین کند.
وی گفت: قانون نظام جامع دامپروری، قانون حفظ ذخایر آبزیان و تعاون روستایی اکنون از انسجام کافی برخوردار نیست که برای بهبود شرایط و فعالیت های دامپزشکی نیازمند اصلاح رویه هستیم.
ابراهیمی افزود: این نقیصه باید برطرف شود که در برنامه ششم تا حدودی به آن توجه شده اما باید قوانین محکم و پایداری را در این ارتباط داشته باشیم.
رئیس کارگروه دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به فرصت باقی مانده تا تحویل بودجه سال آینده کمک می‌کنیم از لحاظ اعتباری وضعیت سازمان دامپزشکی را بهبود بخشیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=20556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.