• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

بیداری زیست‌محیطی اخیر ایرانیان در خاورمیانه بی‌نظیر بوده است / انتقال آب بین‌حوضه‌ای درست نیست

  • کد خبر : 20546
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
بیداری زیست‌محیطی اخیر ایرانیان در خاورمیانه بی‌نظیر بوده است / انتقال آب بین‌حوضه‌ای درست نیست

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: بیداری زیست‌محیطی که در سال‌های اخیر در ایران اتفاق افتاده، در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر بوده است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، محمد درویش در نشست با خبرنگاران با اشاره به این‌که بیداری زیست‌محیطی در کشور نسبت به سال‌های گذشته اتفاق افتاده است، […]

darvish_mohamad_4مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: بیداری زیست‌محیطی که در سال‌های اخیر در ایران اتفاق افتاده، در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، محمد درویش در نشست با خبرنگاران با اشاره به این‌که بیداری زیست‌محیطی در کشور نسبت به سال‌های گذشته اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات و نظرسنجی‌ها، محیط‌زیست به یکی از چالش‌های اولویت‌دار مردم ایران تبدیل شده است به‌طوری که از ۱۰۰ چالش عمده کشور در سال ۹۶، به عقیده مردم ۲۰ درصد آن در ارتباط با محیط‌زیست بوده است.

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به رشد فزاینده سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت یازدهم، گفت: تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد از ۴۱۳ مورد به ۸۹۱ مورد افزایش یافته به‌طوری که افزایش کیفی تشکل‌ها بیشتر موردنظر ما هست نه رشد کمی.

درویش راه‌اندازی ۵۵ مدرسه طبیعت در سطح کشور را یادآور شد و ادامه داد: مدارس محیط زیستی در راستای ترویج آموزش‌ها و اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان محیط‌زیست راه‌اندازی شده به‌طوری که ۴۵ هزار دانش‌آموز ۳ تا ۱۲ ساله را در سطح کشور آموزش داده است و تا پایان برنامه ششم در نظر داریم تعداد مدارس را به ۵۰۰ مورد برسانیم.

وی از افتتاح نخستین مدرسه طبیعت اردبیل با همکاری تشکل‌های مردمی در حوزه محیط‌زیست خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با آموزش‌های لازم در این استان دغدغه‌های زیست‌محیطی نیز افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به انتقال آب از منطقه‌ای به منطقه دیگر کشور، گفت: انتقال آب بین‌حوضه‌ای از جمله انتقال آب ارس به بهانه آبادی منطقه دیگر صحیح نبوده و به منزله دوپینگ موقت خواهد بود و توجیه زیست محیطی نیز ندارد.

به گفته درویش، انتقال آب بین‌حوضه‌ای مصداق احساس کاذب برای رفع مشکل است و به لحاظ پدافند غیرعامل نیز وابسته کردن آب یک منطقه به منطقه دیگر، درست نیست.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد اردبیل، گفت: این استان با وجود این‌که ۶ سازمان مردم‌نهاد زیستی محیطی بیشتر ندارد ولی در برخی از برنامه‌ها همچون پارکبان محرم، توانسته با جذب گروهای سنی مختلف در کشور به الگو تبدیل شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=20546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.