• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

شرایط جدید صادرات گیاهان دارویی/تسهیل شرایط صادرات

  • کد خبر : 20498
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
شرایط جدید صادرات گیاهان دارویی/تسهیل شرایط صادرات

دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه ای، شرایط جدید صادرات گیاهان دارویی را به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از مهر، دفتر صادرات گمرک شرایط جدید صادرات گیاهان دارویی را اعلام و به تمام گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد. متن این بخشنامه که تسهیلات جدیدی را برای صادرات گیاهان […]

giyahan_darooei_atari_1دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه ای، شرایط جدید صادرات گیاهان دارویی را به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از مهر، دفتر صادرات گمرک شرایط جدید صادرات گیاهان دارویی را اعلام و به تمام گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد.

متن این بخشنامه که تسهیلات جدیدی را برای صادرات گیاهان دارویی شامل می شود بدین شرح است:

پیرو مفاد بخشنامه‌های شماره ۳۴۲۶۵۱‏/۹۶‏/۹۴ مورخ ۲۷‏/۴‏/۹۶ و ۳۷۶۵۴۱‏/۹۶‏/۱۰۱ مورخ ۳‏/۵‏/۹۶ موضوع ضوابط صادرات گیاهان دارویی، صنعتی و عطری به پیوست تصویر رونوشت نامه‌های شماره ۲۴۳۰‏/۵۰۱‏/۹۶ مورخ ۴‏/۶‏/۹۶ و ۲۳۰۵‏/۵۰۱‏/۹۶ مورخ ۲۸‏/۵‏/۹۶ معاونت محترم توسعه بازرگانی و صنایع کشاروزی وزارت جهاد کشاورزی ارسال و اعلام می‌دارد:

۱. صادرات آن دسته از گیاهان دارویی که از طریق زراعت یا باغبانی تولید می‌شود با تأیید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مربوطه مبنی بر دست کاشت بودن بلامانع است و با رعایت سایر مقررات نیازمند استعلام از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری نمی‌باشد.

۲. مطابق نامه شماره ۲۵۳‏/۴۰۷۹ مورخ ۱۷‏/۵‏/۹۶ موسسه ثبت گواهی بذر و نهال (ضمیمه) و مستفاد از ماده ۱۰ قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل و گواهی بذر و نهال، گیاهان زینتی اعم از شاخه بریده و گلدانی (به شرح مندرج در فهرست پیوست نامه موصوف) که ذیل ردیف تعرفه شماره ۰۶۰۳ طبقه‌بندی می‌گردند، عمدتاً به عنوان «بذر و نهال» تلقی نشده و صادرات آنها موکول به ارائه مجوز وزارت جهات کشاورزی (گواهی مؤسسه ثبت گواهی بذر ونهال) نمیباشد. بدیهی است در صورت نیاز، همکاران محترم می‌توانند جهت تشخیص گیاهان اشاره شده و تمایز آنها از سایر گیاهان مشمول ارائه مجوز، مراتب را از سازمان جهاد کشاورزی استعلام نمایند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=20498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.