• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

۱۳ شناگاه در شمال کشور پرچم زرد دریافت کردند

  • کد خبر : 20447
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
۱۳ شناگاه در شمال کشور پرچم زرد دریافت کردند

مدیر کل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست گفت: در اجرای طرح پرچم گذاری شناگاه ها در شمال کشور، ۱۳ شناگاه پرچم زرد دریافت کردند. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ ضیاء الدین الماسی افزود: اجرای طرح پرچم گذاری شناگاه ها با هدف مشخص شدن شناگاه های سالم از آلوده امسال […]

shena_mamnoo_mamnooe_tarh_salemsazi_daryaمدیر کل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست گفت: در اجرای طرح پرچم گذاری شناگاه ها در شمال کشور، ۱۳ شناگاه پرچم زرد دریافت کردند.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ ضیاء الدین الماسی افزود: اجرای طرح پرچم گذاری شناگاه ها با هدف مشخص شدن شناگاه های سالم از آلوده امسال برای اولین بار در کشور و در استان های مازندران، گلستان و گیلان اجرا شد.
وی اظهار کرد: در روند اجرای این طرح شناگاه هایی که در پایش ها و اندازه گیری ها بار آلودگی نداشتند پرچم آبی و شناگاه های آلوده پرچم زرد دریافت می کردند که در این روند ۱۳ شناگاه در سه استان شمالی کشور پرچم زرد دریافت کردند؛ از این تعداد ۱۰ شناگاه در استان مازندران، دو شناگاه در گیلان و یک شناگاه در گلستان پرچم بودند.
به گفته وی در فصل گردشگری قبل سه شناگاه به علت بار آلودگی بالا کاملا تعطیل شد که یکی از آنها در عباس آباد استان مازندران بود.
الماسی ادامه داد: در مجموع ۱۳۵ طرح سالمسازی سواحل (شناگاه) در سه استان شمالی کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۰ شناگاه تحت پوشش پایش برای اجرای طرح پرچم گذاری انتخاب شد.
وی درباره علت انتخاب ۵۰ شناگاه برای اجرای پایش و پرچم گذاری گفت: این شناگاه ها چند ویژگی داشتند یکی اینکه احتمال ریسک های محیط زیستی در آنها نسبت به بقیه بالاتر و دیگر اینکه میزان مراجعه مردم به آنها بیشتر بود.
مدیر کل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست اظهار کرد: قرار است با تامین منابع مالی از سوی استانداری ها تمام ۱۳۵ شناگاه استان های شمالی کشور سال آینده در طرح شبکه پایش و پرچم گذاری قرار گیرند.
وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه های کشوری و استانی در اجرای این طرحح گفت: با توجه به اهمیت موضوع که سلامت افراد جامعه است ، مشارکت جدی در اجرای این طرح بسیار الزامی است و با توجه به اینکه اولین سال اجرای آن بود؛ همکاری ها خوب بود و تنها محدویت در مسیر اجرا، تامین منابع مالی بود که امیدواریم سال آینده بهتر تامین شود.
الماسی تاکید کرد: در اجرای این طرح سعی کردیم دستگاه های مربوطه را با هم هماهنگ کنیم که دراین راستا تفاهم نامه ای میان سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید تا بعد از پرچم گذاری همکاری های لازم برای اقدامات اجرایی با محوریت وزارت کشور برای بهبود وضعیت شناگاه هایی که پرچم زرد و حفظ کیفیت شناگاه هایی که پرچم آبی دریافت می کنند، داشته باشیم.
وی اظهار کرد: بر این اساس دو وزارتخانه در روند پایش شناگاه ها توسط سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفتند و تمام پرچم گذاری ها با اطلاع آنها انجام شد.
الماسی تاکید کرد: بر اساس این تفاهم نامه دستگاه های اجرایی با محوریت وزارت کشور باید از امسال اقدامات اصلاحی برای رفع مشکلات شناگاه های آلوده را آغاز کنند تا سال آینده هیچ شناگاهی پرچم زرد دریافت نکند.
مدیر کل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست گفت: موقعیت قرار گیری برخی از شناگاه ها نیز نامناسب است، مثلا در مصب رودخانه قرار دارند که تمام بار آلودگی وارد آن می شود و بر اساس این طرح قرار است تمام آنها بازنگری و در صورت لزوم جابجا شوند.
وی اظهار کرد: همچنین قرار شد مکان های مناسب تری که برای شنا وجود دارد شناسایی و با اجازه سازمان حفاظت محیط زیست با در نظر گرفتن امکانات طرح سالمسازی مانند نجات غریق و سرویس های بهداشتی به شناگاه تبدیل شوند.
الماسی گفت: مهمترین چالشی که اکنون در این زمینه در برخی از نقاط وجود دارد مدیریت پسماند در مناطق ساحلی و مدیریت اجرای طرح های تصفیه فاضلاب است زیرا آلودگی ناشی از آنها دریای خزر را تهدید می کند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=20447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.