• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

رونق سبزی کاری بدون سموم شیمیایی در مزارع لاریجان

  • کد خبر : 20292
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
رونق سبزی کاری بدون سموم شیمیایی در مزارع لاریجان

سبزی کاری بدون سموم شیمیایی در ۳۶۰هکتار مزارع بخش لاریجان آمل رونق خوبی داشته است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از صدا و سیما، مدیر جهادکشاورزی شهرستان آمل گفت، که کشت انواع سبزی و صیفی جات بدون استفاده از سموم شیمیایی در بخش لاریجان در چند سال گذشته رونق خوبی داشته و بیش از […]

sabzi_seyfi_sabzijat_sabzikhordan_1سبزی کاری بدون سموم شیمیایی در ۳۶۰هکتار مزارع بخش لاریجان آمل رونق خوبی داشته است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از صدا و سیما، مدیر جهادکشاورزی شهرستان آمل گفت، که کشت انواع سبزی و صیفی جات بدون استفاده از سموم شیمیایی در بخش لاریجان در چند سال گذشته رونق خوبی داشته و بیش از ۶۰درصد محصولات تولیدی در این بخش کاملا ارگانیک و سالم است.
سیدحسین اسلامی افزود: سطح زیر کشت انواع سبزیجات برگی، ریشه ای و غده ای در کمتر از ۴ سال گذشته در بخش کوهستانی لاریجان آمل به بیش از ۳۶۰ هکتار افزایش یافته و استقبال برای توسعه کشت این محصولات در این بخش ادامه دارد.
وی اضافه کرد، که عمده محصولات کشت شده “جعفری، اسفناج، تربچه و پیاز چه، کلم بروکلی،کاهو و گشنیز” در روستاهای” شیخ محله، کفا، کلری، عبدالمناف، فیره، زیار و ملک آباد، گزنک لاریجان است که روزانه از مزارع این روستاها برداشت و به بازارهای مصرف داخل استان و استانهای تهران و البرز ارسال می شود.
مدیرجهادکشاورزی آمل ادامه داد، که بیش از ۴۰۰ نفر از بهره برداران بخش کشاورزی لاریجان آمل امسال در دوره های آموزشی ترویجی با چگونگی کشت سبزیجات و عرضه به بازار مصرف آشنا شدند.
اسلامی تصریح کرد، به منظور حمایت از کشاورزان این بخش، توسعه مکانیزاسیون با پرداخت تسهیلات مورد نیاز به کشاورزان این بخش با معرفی از سوی مراکز خدمات جهادکشاورزی و توسعه زمین های زراعی در این بخش تا کنون برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و برای بیش از ۲۰۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه بخش کوهستانی لاریجان آمل با دارا بودن دشت و مراتع حاصلخیز برای توسعه و کشت محصولات زراعی و باغی از قابلیت های بالایی برخوردار است، ادامه داد، علاوه براین بیش از ۵ هزار هکتار باغات سیاه ریشه شامل درختان گیلاس، گردو، آلبالو، هلو، گلابی و سیب، جایگاه این بخش را در تولید این محصولات در مازندران ممتاز کرده است.
شهرستان آمل با دارا بودن بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین زراعی وباغی، سالانه تولید کننده بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=20292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.