• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

کلانتری؛ مجمع خیرین محیط زیست تشکیل شود

  • کد خبر : 20159
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کلانتری؛ مجمع خیرین محیط زیست تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری در مجمع خیرین کشور با اشاره به شرایط دشوار و بحران های متعدد حوزه محیط زیست کشور، الزام به توسعه پایدار را تنها راه خروج از این بحران ها و حفظ محیط زیست کشور دانست. معاون رئیس جمهوری ضمن یادآوری […]

isa_kalantari_mohit_zist_reisبه گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری در مجمع خیرین کشور با اشاره به شرایط دشوار و بحران های متعدد حوزه محیط زیست کشور، الزام به توسعه پایدار را تنها راه خروج از این بحران ها و حفظ محیط زیست کشور دانست.
معاون رئیس جمهوری ضمن یادآوری چالش های بودجه ای محیط زیست کشور، خاطرنشان کرد: مشارکت بخش خصوصی و حمایت خیرین در حفظ محیط زیست و رفع چالش های آن ضروری است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اعلام آمادگی سازمان متبوع خود برای همکاری با مجمع خیرین، پیشنهاد داد: مجمع خیرین محیط زیست شکل گیرد.
وی با مرور سابقه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و خیرین همچون نذر طبیعت، گفت: با توجه به گستردگی حوزه محیط زیست، خیرین می توانند در بسیاری از موضوعات این حوزه همکاری داشته باشند.
کلانتری ضمن تاکید بر ضرورت بهبود شرایط معیشتی و ارتقاء جایگاه شغلی محیط بانان به عنوان حافظان خط مقدم طبیعت ایران، تصریح کرد: بخشی از کمک های خیرین می تواند به بخش محیط بانی کشور تعلق گیرد که رفع نواقص تجهیزاتی محیط بانان از آن جمله است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که بر اساس اصل قانون اساسی، حفظ محیط زیست وظیفه آحاد جامعه است و سازمان حفاظت محیط زیست و دولت به تنهایی قادر به انجام آن نخواهند بود، خاطرنشان کرد: ضروری است برای تحقق این اصل از تمام ظرفیت های مدنی و مردمی کشور بهره بگیریم و البته باید زیرساخت های لازم برای مشارکت مردم در این عرصه نیز فراهم شود.
همچنین هومان لیاقتی مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در این نشست با تشریح روند شکل گیری صندوق ملی محیط زیست، گزارشی از فعالیت های صورت گرفته تاکنون و برنامه های آتی این صندوق ارائه داد.
لیاقتی اشاره ای هم به شرایط صندوق های مشابه در سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپای شرقی داشت و گفت: در بسیاری از کشورهای صنعتی، راهکارهای بسیاری برای مشارکت مردم در حفاظت و حمایت از محیط زیست اجرایی می شود که می تواند توسط ایران نیز الگو برداری شود.
وی با ذکر نمونه فعالیت های بنیاد سوکوف آلمان، اظهار کرد: این بنیاد ضمن آنکه بسیاری از مناطق اشغال شده ارتش سرخ شوروی را به مناطق تحت حفاظت در کشورهای آلمان و لهستان تبدیل کرد به استفاده مطلوب اقتصادی از این مناطق و چگونگی حفظ محیط زیست، همچنین فعالیت های اقتصادی، اشتغال و کارآفرینی در بخش محیط زیست کشور پرداخت.
همچنین، حبیب الله بور بور رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کشور پس از تشریح تشکیلات مجمع، علاقمندی خیرین کشور را برای فعال شدن در بخش محیط زیست اعلام کرد.
وی با تشریح کمک های مختلف این مجمع در حوزه های گوناگون، اظهار کرد: تشکیل نخستین مجمع خیرین محیط زیست در تهران و توسعه آن به سراسر کشور از جمله اولویت های کاری مجمع است.
بور بور همچنین از علاقمندی این مجموعه به بسط همکاری با صندوق ملی محیط زیست خبر داد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=20159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.