• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

مقام مسئول وزارت صنعت: تخلفی در واردات تخمه آفتابگردان صورت نگرفته است

  • کد خبر : 20128
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
مقام مسئول وزارت صنعت: تخلفی در واردات تخمه آفتابگردان صورت نگرفته است

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مطرح شدن واردات تخمه آفتابگردان از ایالات متحده آمریکا که روزهای گذشته برخی رسانه ها به آن پرداخته اند، واردات این محصول را مطابق ابلاغیه آذرماه سال ۹۴ سازمان توسعه تجارت، بدون اشکال برشمرد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل […]

tokhmeh_ajil_aftabgardan_danehمدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مطرح شدن واردات تخمه آفتابگردان از ایالات متحده آمریکا که روزهای گذشته برخی رسانه ها به آن پرداخته اند، واردات این محصول را مطابق ابلاغیه آذرماه سال ۹۴ سازمان توسعه تجارت، بدون اشکال برشمرد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ «علی علی آبادی فراهانی» افزود: فهرست تعرفه های مشمول ممنوعیت واردات از آمریکا در آذرماه سال ۹۴ ابلاغ شده است.
به گفته این مقام مسئول، در دستورالعمل مربوطه سازمان توسعه تجارت ایران، ٢٢٧ ردیف تعرفه کالاهای شامل ممنوعیت ثبت سفارش و واردات از کشور آمریکا را «تقی محمدیان» مدیرکل وقت دفتر مقررات صادرات و واردات، به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها ابلاغ کرده است.
وی بیان داشت: مواردی از جمله حشره کش ها و سموم یا تخمه آفتابگردان ممنوعیت قانونی ندارد و بر این اساس واردات انجام شده بلا اشکال بوده و هیچ کار غیرقانونی و خلافی انجام نشده است.
براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی چهار ماهه نخست امسال، در این مدت بیش از ۴۶ هزار و ۹۹۸ تن دانه آفتابگردان از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.
براساس واردات این حجم تخمه آفتابگردان به کشور، ۴۴ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۶۷۳ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۱۵۴ میلیارد و ۳۴۰ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۹۵۵ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.
تخمه آفتابگردان از ۹ کشور جهان وارد ایران شده است که در این میان نخستین و بزرگترین صادرکننده تخمه آفتابگردان به ایران، چین با صادرات بیش از ۲۸ هزار تن بوده که توانسته است در مدت ذکر شده درآمد ۳۲ میلیون دلاری نصیب خود کند.
بعد از چین، کشور امارات متحده عربی دومین صادرکننده تخمه آفتابگردان به کشور است و در چهار ماهه نخست سال جاری با صادرات چهار هزار و ۵۵۳ تن درآمد بیش از پنج میلیون دلاری را به خود اختصاص داده است.
در این میان ایالات متحده آمریکا به عنوان سومین کشور صادر کننده تخمه آفتابگردان به ایران دیده می‌شود که با صادرات سه هزار و ۸۱۶ تنی، درآمد یک میلیون و ۸۴۴ هزار و ۴۷۱ دلاری را کسب کرده است.
برپایه اعلام برخی رسانه ها، در ۱۲۰ روز نخست امسال ۴۸۹ تن انواع حشره‌ کش به کشور وارد شده که بابت آن ۲۳۷ هزار دلار ارز از کشور خارج شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=20128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.