• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

وزیر جهادکشاورزی: در توسعه گلخانه ها از متوسط جهانی عقب تر هستیم

  • کد خبر : 20057
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
وزیر جهادکشاورزی: در توسعه گلخانه ها از متوسط جهانی عقب تر هستیم

وزیر جهادکشاورزی گفت: در گسترش و توسعه گلخانه ها از حد متوسط جهانی عقب تر هستیم اما گام های اساسی مثبتی را برداشته ایم تا حرف های خود را برای بهبود این بخش عملی کنیم. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، «محمود حجتی» روز دوشنبه در نخستین کنفرانس بین المللی و دهمین […]

golkhaneh_2وزیر جهادکشاورزی گفت: در گسترش و توسعه گلخانه ها از حد متوسط جهانی عقب تر هستیم اما گام های اساسی مثبتی را برداشته ایم تا حرف های خود را برای بهبود این بخش عملی کنیم.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، «محمود حجتی» روز دوشنبه در نخستین کنفرانس بین المللی و دهمین کنگره ملی علوم باغبانی ایران که در محل دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، افزود: ایران به دلیل تنوع اقلیمی در بحث باغبانی گیاهان گرمسیری و سردسیری از مزیت های بالایی برخوردار است.
وی با یادآوری اینکه در ابتدای دولت یازدهم، معاون باغبانی در وزارت جهادکشاورزی محو شده بود، گفت: نخستین حرکت ما در آن زمان توجه به ظرفیت های موجود در حوزه باغبانی بود و توانستیم موسسه تحقیقات باغبانی را دوباره تشکیل دهیم.
حجتی تصریح کرد: با وجود محدودیت جدی آب، نباید مانع ظرفیت های بخش کشاورزی و حوزه باغبانی شویم؛ کشورمان ظرفیت های بسیار بالایی دارد و با استفاده از دانش علمی و تکنولوژی های نوین باید از ظرفیت های موجود برخوردار باشیم.
وی با بیان اینکه کشورمان در بخش عمده محصولات باغی جزوه ١٠ کشور برتر جهان است، گفت: با توجه به اقلیم های متنوع اغلب زمین های کشاورزی از ظرفیت ها و قابلیت های زیادی برخوردارند و آب تنها محدودکننده در حوزه باغبانی نیست و محدودیت های دیگری مربوط به پیوند، ژنتیک، تولیدات مقاوم به تنش های محیطی و چالش های محیطی مانند سرما، بیماری و آفت وجود دارد که امیدواریم در این کنگره بخشی از آن با تبادل نظر محققان داخلی و خارجی برطرف شود.
وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: امروز ما با توجه به تکنولوژی و دانش روز، در سواحل کشورمان در حوزه گلخانه، هیدروپونیک و تولید محصولات تجاری امکان فعالیت داریم و می توانیم محصولات اقتصادی تولید کرده و به بازارهای جهانی عرضه کنیم.
حجتی با بیان اینکه امروز باغات گلخانه ای مدرن در کشور وجود دارد، اظهار داشت: می توانیم از تلفیق آب شیرین و آب دریاچه ها، برای کشاورزی مناطق ساحلی و کویری بهره برداری کنیم.
وی با بیان اینکه در زمینه حضور در بازارهای جهانی، سرمایه، نیروی انسانی و اقبال جهانی را داریم که باید آنها را با تدبیر مدیریت کنیم، افزود: برخی از کشورها مانند روسیه، هشت ماه از سال را نیازمند محصولات خارج از فصل هستند که در کشور ما این ظرفیت وجود دارد و می توان بخشی از آن را در گلخانه ها تولید و برای کشور ثروت، اشتغال و رشد اقتصادی ایجاد کرد.
حجتی تصریح کرد: ما باید به تدریج به بازارهای جهانی پیوند بخوریم و برای تجارت محصولات کشاورزی برنامه ریزی کنیم و امیدواریم که در مسیر دستیابی به بازارهای هدف و شناسایی آنها در زمینه آماده سازی محصولات کشاورزی برای عرضه به این بازارها گام برداریم.
وی افزود: امروز محصول تولید می کنیم و بازار جهانی وجود دارد اما هنوز نتوانستیم در بسته بندی و صنایع تبدیلی و تکمیلی و لجستیک را حل کنیم که امیدواریم با تکیه بر توان علمی محققان این مشکل را حل کنیم.
نخستین کنفرانس بین‌المللی و دهمین کنگره ملی علوم باغبانی ایران صبح امروز با حضور محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی و استادان و کارشناسان امور باغبانی ایرانی و دیگر کشورها در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس آغاز به‌کار کرد.
این کنفرانس بین‌المللی با آرائه آخرین دستاوردهای بخش باغبانی تا ۱۶ شهریور برپاست.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=20057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.