• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

فارس رتبه اول فرونشست زمین در جهان را دارد/ خطر در کمین تخت جمشید

  • کد خبر : 20028
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
فارس رتبه اول فرونشست زمین در جهان را دارد/ خطر در کمین تخت جمشید

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی محیط زیست کشور گفت: فارس رتبه اول فرونشست زمین در جهان را دارد و ادامه این وضعیت به خطر نابودی تخت جمشید در آینده خواهد رسید. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از مهر، محمد درویش صبح یکشنبه در همایش مدارس طبیعت نیاز امروز تاکید کرد: فارس استان راهبردی […]

darvish_mohamad_4مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی محیط زیست کشور گفت: فارس رتبه اول فرونشست زمین در جهان را دارد و ادامه این وضعیت به خطر نابودی تخت جمشید در آینده خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از مهر، محمد درویش صبح یکشنبه در همایش مدارس طبیعت نیاز امروز تاکید کرد: فارس استان راهبردی از لحاظ مباحث محیطی زیستی و پرورش دانش آموزان فرهیخته است و در این راستا می تواند ایران بانانی بزرگ پرورش دهد.

وی ادامه داد: در هیچ کجای کشور ۱۸ منطقه محافظت شده و این تعداد دریاچه نداریم و تنوع اقلیمی فارس نیز بی نظیر است.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی افزود: چنین تنوعی نیاز به مردمی دارد که قدر آن را بدانند و فارس با ۵۴ سانتی متر فرونشست زمین در سال رتبه اول جهان را دارد.

درویش یادآور شد: با نشست زمین احتمال نابودی تخت جمشید  در آینده نیز وجود دارد و در عین حال باید گفت فارس به دلیل خشک شدن تالاب ها در معرض ریزگردها و سرطان خون است.

وی ادامه داد: بختگان بخت ایران بود اما امروز به کانون فرسایش بادی تبدیل شده و غم انگیزتر آن است که شاهد نباشیم جنبشی بزرگ و مهم در سطح مدارس، دانشگاه و شورا برای مقابله و اطلاع رسانی تشکیل شود.

درویش تاکید کرد: مدارس طبیعت با این رویکرد شکل گرفته است.حاصل نظام آموزش پرورش دانش آموزانی است که خلاقیت ندارند و نمی دانند که در چه سرزمینی زندگی می کنند و بچه ها را درگیر رقابت و معدل می کند.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی محیط زیست کشور، گفت: ملتی که سرزمین خود را دوست نداشته باشد بی تفاوت می شود که بخش بزرگی ریشه در دوران دانش آموزی دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=20028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.