• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

رژه «مگس‌های سفید» روی اعصاب مردم و ناتوانی مسئولان در مقابله

  • کد خبر : 19956
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
رژه «مگس‌های سفید» روی اعصاب مردم و ناتوانی مسئولان در مقابله

مگس‌های سفید در حالی امسال هر چند دیر هنگام اما مجددا تهرانی‌ها را مورد هجوم خود قرار داده اند که همچنان هیچ راه حلی قطعی برای کنترل و مهار آنها شناسایی نشده است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از تسنیم، تهرانی‌ها چند سالی است که در فصل تابستان، در کنار تحمل آلودگی هوا، ترافیک […]

magas_sefid_afat_hashare_insectمگس‌های سفید در حالی امسال هر چند دیر هنگام اما مجددا تهرانی‌ها را مورد هجوم خود قرار داده اند که همچنان هیچ راه حلی قطعی برای کنترل و مهار آنها شناسایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از تسنیم، تهرانی‌ها چند سالی است که در فصل تابستان، در کنار تحمل آلودگی هوا، ترافیک شدید و گرمای روزافزون، باید با پدیده جدیدی به نام «مگس سفید» یا «سفید بالک‌ها» هم سروکله بزنند.

در حالی که دلایل مختلفی از سوی مسئولان از جمله افزایش کاشت نوع خاصی از درختان، مصرف بیش از اندازه نوعی سموم، خشکسالی برخی مزارع حاشیه‌ای تهران و مواردی از این دست، دلیل هجوم مگس‌های سفید به تهران عنوان شده است، هیچ راهکاری برای مقابله قطعی با این پدیده و آفت اتخاذ نشده است و شهروندان تهرانی صرفا باید منتظر خنک شدن هوا و مرگ مگس‌های سفید بمانند.

یکی از استدلال‌های برخی مسئولان در حالی مناطقی مانند شهریار و رباط‌کریم را محل اصلی ایجاد و هجوم مگس‌های سفید اعلام می‌کند که اساسا این مناطق که در مجاورت مزارع قرار دارند، مانند تهران گرفتار هجوم مگس‌های سفید نیستند.

تابستان امسال نیز در حالی که تقریبا تا اواسط مرداد خبری از هجوم این آفت در تهران نبود، اما به یک باره از نیمه مرداد به بعد، تهرانی‌ها با حضور گسترده این آفت مواجه شده‌اند و چاره‌ای ندارند جز اینکه تا خنک شدن هوا منتظر بمانند.

یکی از آخرین اظهارنظرها در این خصوص مربوط به صحبت‌های محمدحسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران است که می‌گوید: تنها اقدام برای از بین بردن سفید بالک‌ها (مگس سفیدها) روشهای بیولوژیکی، فیزیکی و استفاده از شکارگرهای آنها است.

بازگیر با بیان اینکه یکی از اقدامات فیزیکی، آب‌پاشی درختان میزبان آنها است، ادامه داد: سفید بالکها غالباً در درختهای توت و … حضور دارند که می‌توان با روشهای آب‌پاشی آنها را از میان برد اما متاسفانه برخی درختهای میزبان این حشرات در باغها، محیط‌های اداری و مسکونی قرار دارند که به همین دلیل امکان آب‌پاشی همه این درختها ناممکن است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=19956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.