• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

کل بودجه محیط زیست از یک ناحیه شهرداری تهران کمتر است

  • کد خبر : 19949
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کل بودجه محیط زیست از یک ناحیه شهرداری تهران کمتر است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از بودجه کم این سازمان انتقاد کرد و گفت: کل توان بودجه‌ای ما از بودجه یک ناحیه از شهرداری تهران هم کمتر است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، عیسی کلانتری در حاشیه نشست خبری ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز با بیان اینکه در ایران بیشترین تخریب محیط […]

isa_kalantari_khane_keshavarzرئیس سازمان حفاظت محیط زیست از بودجه کم این سازمان انتقاد کرد و گفت: کل توان بودجه‌ای ما از بودجه یک ناحیه از شهرداری تهران هم کمتر است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، عیسی کلانتری در حاشیه نشست خبری ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز با بیان اینکه در ایران بیشترین تخریب محیط زیست را نسبت به دنیا داریم ،اظهارکرد: ما در ایران سالانه میلیون‌ها تن فرسایش خاک داریم درحالی که برای تشکیل یک سانتی‌متر خاک سال‌ها زمان نیاز دارد و این هیچ جای دنیا اتفاق نمی‌افتد و در بخش آب وضع خیلی بدتر است.

کلانتری با اشاره به کمبود نیروهای محیط بان افزود: بدون کمک مردم نمی‌توان محیط زیست را با چند هزار محیط بان حفظ کرد. تحقق توسعه متوازن بدون پاسداری مردم از محیط زیست امکان‌پذیر نیست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به سوالی در خصوص طرح گردشگری آشوراده گفت: سازمان محیط زیست برای حفظ محیط زیست است و هیچ تضادی با توسعه ندارد اما توسعه گرها باید ضوابط را رعایت کنند.  سال گذشته به اتفاق اسحاق جهانگیری – معاون اول رئیس جمهور و معصومه ابتکار- رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست- به آشوراده سفر کردم و کلیات طرح گردشگری آشوراده  تصویب شد. این جزیره ۱۴۰۰هکتار مساحت دارد که به۳۸ هکتار آن برای اجرای طرح گردشگری نیاز است. اگر الزامات زیست محیطی رعایت شود، مشکلی ندارد.

طرح گردشگری آشوراده بازنگری می‌شود

وی تصریح کرد: در دیدار اخیرمان با استاندار گلستان تفاهمی نکرده ایم و قرار است طرح گردشگری آشوراده بازنگری شود و در صورت رعایت کردن ملاحظات زیست محیطی به اجرا درآید.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص فعالیت معادن گفت هر کارخانه ومعدنی غیر از مکان‌های خاص زیست محیطی توسعه پیدا کند مانعی نیست، اما اگر الزامات محیط زیستی را رعایت نکند قطعا آن را می‌بندیم.

کلانتری در مورد سازوکار تعیین مدیران سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری جلسات خصوصی با مدیران استانی اظهار کرد: رئیس سازمان باید با مدیران خود آشنا شود و برگزاری جلسات در این روزها فرصت مناسبی برای آشنایی ما با مدیران استانی بود. امیدواریم در پی برگزاری این جلسات و آشنایی‌ها، تغییرات و تحولات مثبتی در سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، وی با بیان اینکه هنرمندان پیش قراولان ترویج فرهنگ محیط زیست هستند، برگزاری جشنواره های فرهنگی را کارساز دانست و ابراز امیدواری کرد این سازمان بتواند ۸۰ میلیون پاسدارمحیط زیست را در آینده‌ای نه چندان دور در کنارخود داشته باشد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=19949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.