• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دولت دوازدهم اعلام شد

  • کد خبر : 19865
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دولت دوازدهم اعلام شد

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ حجتی وزیر کنونی جهاد کشاورزی همچنان در کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم حضور دارد. برنامه وی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی دولت دوازهم به شرح زیر است: در دولت دوازدهم در چهارچوب اسناد بالادستی بویژه محورهای ششم و هفتم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و محور دوم سیاست کلی […]

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ حجتی وزیر کنونی جهاد کشاورزی همچنان در کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم حضور دارد.vazir_jahad_keshavarzi_hojati3
برنامه وی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی دولت دوازهم به شرح زیر است:
در دولت دوازدهم در چهارچوب اسناد بالادستی بویژه محورهای ششم و هفتم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و محور دوم سیاست کلی کشاورزی و ماده ۳۱ قانون ششم برنامه توسعه اهداف و راهبردها حسب مورد اتخاذ و ارائه می شود.
عملیاتی شدن این برنامه ها مستلزم طراحی و پیاده‌سازی چهار برنامه اجرایی و تداوم اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های اولویت دار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شامل برنامه اجرایی تولید محصولات و نهاده های راهبردی، برنامه اجرایی توسعه زنجیره‌ها و مدیریت کلان بازار و توسعه تشکل‌ها، برنامه اجرایی حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و عملیات آبخیزداری، برنامه‌ اجرایی توسعه زیرساخت‌ها، پشتیبانی و انتقال دانش نوین و تداوم اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی است.
وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و با رویکرد تولید و اشتغال به منظور عملیاتی شدن پروژه‌ها و برنامه اجرایی ارائه شده، نسبت به تعیین اهداف کمی و کیفی و الزامات مورد نیاز آنها به شرح زیر برنامه‌ریزی و برای یکایک این پروژه‌ها برنامه عملیاتی در سطوح ملی و استانی تنظیم و اقدام لازم را معمول داشته است.
بدیهی است این اقدامات توسط مجریان و معاونت‌ها و سازمان‌های مرتبط استانی حسب مورد با اتکا به پشتیبانی سازمان‌های آموزش، تحقیقات و ترویج، سازمان دامپزشکی، سازمان حفظ نباتات، سازمان تعاون روستایی، صندوق بیمه، بانک کشاورزی و صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی به مرحله اجرا گذاشته شده است.
طرح های تعریف شده در برنامه حجتی برای دولت دوازدهم شامل طرح‌های گندم، دانه‌های روغنی، برنج، چغندر قند و نیشکر، حبوبات، پنبه، نهاده بذر و نهال است.
ایجاد و توسعه‌ سامانه‌های نوین آبیاری و ایجاد شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، افزایش تولید زیتون، توسعه، تولید و فرآوری گیاهان دارویی و توسعه باغ ها در اراضی شیبدار نیز در این برنامه به چشم می خورد.
ساماندهی تولید گوشت قرمز و شیر، مرغ و تخم‌مرغ، افزایش نوغانداری، پرورش ماهی در قفس، توجه به زنجیره‌های عرضه و مدیریت بازار و تامین عرضه محصولات راهبردی از محورهای برنامه حجتی در دولت دوازدهم است.
از دیگر بندهای برنامه وی می توان به حمایت از توسعه صادرات، آبخیزداری، زراعت چوب، نظام بهره‌برداری، ایجاد سامانه نوین انتقال و ترویج دانش نوین به بهره‌برداران، مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی و تکمیلی اشاره کرد.
معاون امور مجلس رییس جمهوری امروز نام ۱۷ وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
نام یک وزیر پیشنهادی باقیمانده (برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) نیز بزودی اعلام می شود.
طبق ماده ۲۰۵ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یک هفته پس از معرفی دولت، برای بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و أخذ رأی اعتماد برای هیات وزیران جلسات مجلس به‏ طور متوالی تشکیل می‏‌شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=19865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.