• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

شرکت ۴٣ کشور از ۵٨ کشور مدعو در کنفرانس مقابله با گرد و غبار

  • کد خبر : 19791
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
شرکت ۴٣ کشور از ۵٨ کشور مدعو در کنفرانس مقابله با گرد و غبار

مدیر کل مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به حضور پررنگ کشورها در کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار گفت: از ۵٨ کشور درگیر با پدیده گردو غبار برای شرکت در کنفرانس دعوت شد که ۴٣ کشور شرکت کردند. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به […]

toofan_shen_badshadid_gardokhadمدیر کل مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به حضور پررنگ کشورها در کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار گفت: از ۵٨ کشور درگیر با پدیده گردو غبار برای شرکت در کنفرانس دعوت شد که ۴٣ کشور شرکت کردند.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، محید شفیع پور عصر دوشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی گرد و غبار ؛ چالش ها و راه حل های عملی در جمع خبرنگاران افزود: کشورهایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر گرد و غبار قرار دارند، توسط سازمان ملل شناسایی و به کنفرانس دعوت شدند.
وی اظهار کرد: نمایندگان کشورهای افغانستان، ارمنستان، استرالیا، اذربایجان، چین، چاد، اکوادور، عراق، نیجریه، موریتانی، ژاپن، کره جنوبی، قطر، عمان، ترکیه، اسپانیا، مراکش، زلاندنو، هلند، سوئد، پاکستان، هندوستان، فرانسه، بلژیک، تاجیکستان، ایتالیا، سنگال ، اسلواکی، چک، قزاقستان، سوریه، روسیه، لبنان، صربستان، مغولستان، المان، کویت، اتریش، تونس، مکزیک ، ترکمنستان و نروژ حضور داشتند.
شفیع پور با اشاره به عدم حضور عربستان گفت: عربستان هم به کنفرانس دعوت شده بود اما حضور نیافت.
وی گفت: البته رییس کنوانسیون کریت که ناظر بر حفظ محیط زیست دریای عمان و خلیج فارس موسوم به راپمی است، در کنفرانس شرکت داشت که عربستان یکی از هشت کشور عضو در آن است بنابراین زمانی که رییس کنوانسیون راپمی نظرش را ارایه می کند یعنی نظر تمام اعضای کنوانسیون را بیان کرده است.
به گفته وی، کشورهای عربستان، بحرین، کویت، قطر، امارات متحده عربی، اردن، عمان، عراق و ایران عضو راپمی هستند.
وی گفت: امیدواریم در پایان سه روز برگزاری کنفرانس، با یک جمع بندی فنی و تخصصی به همراه راهکارهای سیاسی و توصیه ای بیانیه و گزارش تهیه شود و به عنوان یک سند تصویب شده و در مجمع عمومی سازمان ملل که اواخر شهریور برگزار می شود، ارائه شود.
وی گفت: این کنفرانس که با این ابعاد و این میزان استقبال در عرصه محیط زیست در کشور ما بی نظیر است، ویژگی های خاصی داردکه یکی از مهمترین آن نقش راهبری ایران در جامعه جهانی در پرداختن به گرد و غبار است.
شفیع پور افزود: پنج قاره جهان از اقیانوسیه، استرالیا، ژاپن، مغولستان، چین، کره جنوبی، هندوستان، باکستان، افریقا، قسمت هایی از جنوب اروپا، یونان، اسپانیا، ایتالیا، شنال اروپا مانند فرانسه و انگلستان، امریکای شمالی و قسمتی از امریکای حنوبی درگیر گرد و غبار هستند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=19791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.