• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

ضرورت فعال‌سازی نظام مهندسی محیط زیست

  • کد خبر : 19733
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
ضرورت فعال‌سازی نظام مهندسی محیط زیست

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن انتقاد از معیوب بودن فرآیند ارزیابی طرح‌های محیط زیستی، گفت: دولت دوازدهم باید نظام مهندسی محیط زیست را فعال کند. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، محمد درویش با بیان اینکه انتظار می‌رود دولت دوازدهم به وعده‌های خود پایبند باشد و با جدیت […]

darvish_mohamad_4مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن انتقاد از معیوب بودن فرآیند ارزیابی طرح‌های محیط زیستی، گفت: دولت دوازدهم باید نظام مهندسی محیط زیست را فعال کند.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، محمد درویش با بیان اینکه انتظار می‌رود دولت دوازدهم به وعده‌های خود پایبند باشد و با جدیت به برنامه‌های خود عمل کند،اظهارکرد: در شرایط حاضر آقای روحانی از برنامه محیط زیستی دولت دوازدهم رونمایی کرده که برنامه خوبی است و انتظار داریم عملیاتی و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه فرآیند ارزیابی در حوزه محیط زیست یکی از کاستی‌های جدی در کشور ما است، گفت: دولت در این زمینه باید اقدامات جدی انجام دهد و این برنامه محیط زیست را اجرایی کند. در حال حاضر ارزیابی به شکل سمبلیک در ایران انجام می‌شود چون سازندگان سدها، کارخانه‌ها و سایر سازه‌ها تعهد می‌کنند که ضوابط محیط زیستی را رعایت کنند و با ذکر آن ضوابط و تعهد است که می‌توانند مجوز ارزیابی دریافت کنند ولی هیچ نهادی وجود ندارد که عملکرد آن‌ها را پایش کند تا مشخص شود آیا به تعهدات خود عمل کرده‌اند یا خیر؟

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار کرد: در شرایط حاضر نظام مهندسی محیط زیست را باید فعال و طبقه متخصص را درگیر این کار کنیم بگونه‌ای که مشکل ارزیابی حل شود.

وی با اشاره به اینکه دولت قول داده مشکل دریاچه ارومیه، تالاب بختگان، تالاب هورالعظیم و گاوخونی را حل کند، گفت: برای این کار نیاز است چیدمان توسعه در سطح کلان به سمت کاهش وابستگی معیشت به منابع آب و خاک حرکت کند همچنین زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در حوزه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی باید تقویت شود علاوه بر آن لازم است تقویت زیرساخت‌ها برای استحصال انرژی‌های نو باید مورد توجه دولت دوازدهم قرار گیرد.

درویش در پایان اظهارکرد: تغییر و تقویت مبانی تربیتی در نظام آموزش و پرورش کشور و حمایت جدی‌تر از مدارس طبیعت موضوعی است که در دولت دوازدهم باید با جدیت دنبال شود. این مدارس پتانسیل ایجاد بازار کار ۵۰۰ هزار نفری را دارند. اگر دولت بتواند گام‌های جدی در این حوزه‌ها بردارد در طول تاریخ ایران همیشه به نیکی از آن یاد می‌شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=19733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.