• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

ایران و سازمان ملل برنامه مقابله با ریزگردها را اجرا می‌کنند

  • کد خبر : 19697
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
ایران و سازمان ملل برنامه مقابله با ریزگردها را اجرا می‌کنند

نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد گفت: برای کنترل ریزگردها بزودی برنامه جدیدی از سوی ‘برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد’ (UNDP)، وزارت امور خارجه، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها اجرایی می شود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، ‘گری لوییس’ روز شنبه در مراسم روز […]

un_GaryLewisنماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد گفت: برای کنترل ریزگردها بزودی برنامه جدیدی از سوی ‘برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد’ (UNDP)، وزارت امور خارجه، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها اجرایی می شود.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، ‘گری لوییس’ روز شنبه در مراسم روز جهانی مقابله با پدیده بیابان زایی که در محل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد، درباره پددیده ریزگردها افزود: این مشارکت نشان می دهد که ایران در سطح دنیا به چه میزان در حل مشکل ریزگردها عزم جدی دارد.
وی اظهارداشت: البته این موضوع مختص ایران نیست بلکه کشورهای دیگر می توانند اقداماتی که ایران انجام داده را بازدید و در کشورهای خود عملیاتی کنند.
وی تصریح کرد: این برنامه جدید برای کنترل ریزگردها که بزودی اجرایی می شود نشان می دهد که راه حل های زیادی در ایران و منطقه قابلیت عملیاتی شدن را دارد.
وی، درباره امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان توسعه ملل متحد(UNDP) درخصوص مقابله با بیابان زایی گفت: در اجرای این پروژه سعی در احیای پوشش گیاهی اراضی تخریب شده (کاشت گیاهان و بذر و تنظیم مدیریت آب و زمین)، توانمندی جوامع محلی و مشارکت آنان از طریق صندوق های خرد و ایجاد کمیته های توسعه روستایی(احیای پوشش گیاهی مناطق روستایی و توسعه محلی) و توسعه پروژه داریم.
وی با بیان این که امروز پروژه ‘ترسیب کربن’ که طی ۱۰ سال گذشته موفق بوده در ایران در حال اجراست گفت: این پروژه مهم در ۲۰ استان کشور در دست اجراست و همچنین در پنج پایلوت جدید با کمک برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد یا UNDP و سازمان جنگل ها توسعه می یابد.
به گفته لوییس، با توجه به وضعیت توسعه یافتگی ایران که در دنیا جز کشورهای با درآمد متوسط رو به بالا طبقه بندی می شود، بخش عمده منابع مالی این پروژه توسط خود دولت تامین می شود.
وی با اشاره به این که برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل متحد(UNDP) تنها بخش ناچیزی از این منابع مالی را تامین می کند ادامه داد: این بدان معناست که معادل ریالی ۷٫۶ دهم میلیون دلار توسط دولت ایران و حدود ۳۸۰ هزار دلار معادل پنج درصد توسط UNDP تامین می شود.
وی این اقدام برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد (UNDP) و ایران را یک مشارکت فنی برای تحقق اهداف مشترک عنوان کرد.
برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد یا UNDP شبکه‌های جهانی توسعهٔ ملل متحد و بزرگترین مرجع کمک کننده برای توسعهٔ این کشورها در سطح جهان است.
UNDP هیات اجرایی در داخل انجمن‌های اقتصادی و اجتماعی این ملل است که اداره مرکزی ان در نیویورک مستقر است.
این سازمان در ۱۶۶ کشور، دفتر دارد که با دولتهای محلی همکاری دارند تا چالشهای مربوط به توسعه کشور، ظرفیت ساخت و ساز و ظرفیت توسعهٔ محلی را حل کنند و علاوه بر این، UNDP بصورت بین‌المللی با دیگر کشورها نیز ارتباط دارد تا به آنها کمک کند تا به برنامه اهداف توسعه هزاره، دسترسی پیدا کنند.
سازمان ملل متحد برنامه نبود فقر ، به صفر رساندن گرسنگی، سلامت مطلوب و رفاه، آموزش با کیفیت، برابری جنسیتی، آب سالم تاسیسات بهداشتی، انرژی پاک و قابل دسترس، شغل شرافتمندانه و رشد اقتصادی، صنعت نواوری و زیرساخت، کاهش نابرابری ها، شهرها و جوامع پایدار، تولید و مصرف مسئولانه، اقدام برای اقلیم، زندگی زیرآب، زندگی روی زمین، صلح عدالت و نهادهای توانمند، مشارکت برای آرمان ها را در آرمان های توسعه پایدار خود دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=19697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.