• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

لایحه اشتغال روستایی برای شهر‌ها نبوده است

  • کد خبر : 19675
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
لایحه اشتغال روستایی برای شهر‌ها نبوده است

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از صدا و سیما؛ سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به لایحه اشتغال روستایی گفت: برای اینکه جلوی حاشیه نشینی را بگیریم و از طرفی، چون روستا‌ها کانون تولید هستند و باید به ارزش آفرینی آن‌ها توجه کرد و مسئله ارزش […]

razavi_moaven_tose_roostaei_riyasatjomhooriبه گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از صدا و سیما؛ سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به لایحه اشتغال روستایی گفت: برای اینکه جلوی حاشیه نشینی را بگیریم و از طرفی، چون روستا‌ها کانون تولید هستند و باید به ارزش آفرینی آن‌ها توجه کرد و مسئله ارزش افزوده‌ای که امروز حاصل دست رنج روستائیان و عشایر است متاسفانه کمتر نصیب خودشان می‌شود و بیشتر نصیب واحدهایی است که در شهر‌ها مستقر شده است این لایحه را تقدیم مجلس کرده ایم.
وی افزود: روز گذشته رئیس مجلس جلسه‌ای را برای این امر گذاشته بود تا مشکلات و ابهاماتی که برای ایشان و دیگر همکارانشان و برخی از وزرا وجود دارد، رفع شود و خوشبختانه در این جلسه مسایل را تا حدود زیادی روشن کردیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه دولت با بحث شهر‌ها موافقت ندارد، تصریح کرد: در این لایحه اصلا بحث شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر تا ۲۵ درصد برای عشایر و شورای عالی اشتغال نبود و مشخصا بحث اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال برای روستائیان و عشایر بود. بقیه موارد در کمیسیون‌های مجلس که این لایحه ارجاع شده، اضافه شده است. ما هم به عنوان دولت به این مسئله نظر نداریم، اما هرچه مجلس تصویب کنیم ما موظف به اجرا هستیم.
وی درباره بنگاه‌های اقتصادی و پرداخت تسهیلات توضیح داد: این بحث بیشتر برای اشتغال مجموعه‌های مشارکتی اقتصادی خود روستائیان در نظر گرفتیم و سقف آن را تا ۲ میلیارد تومان تعیین کردیم مگر در موارد خیلی استثنایی. مضافا بر اینکه این تسهیلات را مرحله‌ای و در ازای اجرای پروژه و با نظارت کامل پرداخت می‌کنیم یعنی این مبلغ به صورت یکجا پرداخت نمی‌شود.
رضوی بر نحوه تامین مالی بر توسعه اقتصاد دانش بنیان در روستا‌ها گفت: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان فعال در روستاهای استان‌های مختلف را داریم از جمله در استان آذربایجان شرقی که در چند روز پیش از سنگ آهک کاغذ تولید شد و مبلغ ۴ میلیارد تومان در سال ۹۵ به این واحد تسهیلات پرداخت کردیم. در استان تهران در شهرستان رباط کریم بحث کشت بافت‌های گیاهی را داریم، در سایر استان‌ها نیز از شرکت‌های دانش بنیان فعال در روستا‌ها حمایت می‌کنیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=19675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.