• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

۴۶ پروژه به ارزش ۵۹ میلیارد تومان در فارس افتتاح می شود / فارس به عنوان استان معین قطر تعیین شده

  • کد خبر : 19652
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
۴۶ پروژه به ارزش ۵۹ میلیارد تومان در فارس افتتاح می شود / فارس به عنوان استان معین قطر تعیین شده

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: در هفته جهاد کشاورزی امسال، ۴۶ پروژه در زیر بخش‌های آب و خاک(۸پروژه)، ترویج(۱پروژه)، تولیدات دامی(۹پروژه)، صنایع کشاورزی(۴پروژه)، باغبانی(۱۴پروژه)، حفظ نباتات(۲پروژه) و امور عشایر(۸پروژه) به ارزش ۵۹.۵ میلیارد تومان در این استان افتتاح می‌شود که […]

ghasemi_reis_sazmanjahadkeshavarzi_farsبه گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: در هفته جهاد کشاورزی امسال، ۴۶ پروژه در زیر بخش‌های آب و خاک(۸پروژه)، ترویج(۱پروژه)، تولیدات دامی(۹پروژه)، صنایع کشاورزی(۴پروژه)، باغبانی(۱۴پروژه)، حفظ نباتات(۲پروژه) و امور عشایر(۸پروژه) به ارزش ۵۹.۵ میلیارد تومان در این استان افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۲۹۱ نفر اشتغال ایجاد و ۵۳۴ خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.
محمدمهدی قاسمی با تأکید بر اولویت داشتن شیوه‌های نوین آبیاری در استان به سبب کاهش منابع آبی افزود: ۷۰ هزار هکتار آبیاری تحت‌ فشار برای سال جاری مصوب شده که بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ هکتار آن در سال ۹۵ اجرایی شده است و در دو ماهه نخست امسال نیز ۱۷۸۱ هکتار از اراضی این استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.
قاسمی افزود: ۲۸۴ هکتار سطح گلخانه های فارس است که بدلیل کمبود منابع آب در مقایسه با سال های گذشته ۲ برابر شده است، همچنین در برنامه ۱۰ ساله سطح زیرکشت گلخانه‌های فارس به ۷ هزار هکتار خواهد رسید.
وی با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در ۳ هزار هکتار از مستثنیات مردم و ۸ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان فارس، عنوان کرد: در سال زراعی جاری، کشت گیاهان دارویی ۵ هزار هکتار توسعه می‌یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در همین رابطه تاکید کرد: فارس استان معین گیاهان دارویی با کشور آلمان است که تلاش های مختلفی در این راستا انجام شده است.
استقرار نظام نوین ترویج، برنامه‌ریزی برای برخورد و ممانعت از تغییر کاربری اراضی، حرکت به سمت کشاورزی علمی و رشد ۵۰۰ درصدی چاپ نشریات ترویجی از دیگر مواردی است که توسط سازمان جهادکشاورزی استان مورد اقدام قرار گرفته. وی همچنین در خصوص میزان تسهیلات پرداختی در سال گذشته نیز گفت: ۳۳۴ میلیارد تومان پرداخت شده که ۱۵۴ میلیارد تومان در بخش رونق تولید بوده است.
قاسمی با بیان اینکه تاکنون ۳۷۰ هزار تن گندم، ۲ هزار تن کلزا و ۳۳ هزار تن جو به صورت تضمینی از کشاورزان فارس خریداری شده است، گفت: ۲۶ درصد مطالبات گندم‌کاران، ۹۵ درصد مطالبات خرید کلزا و ۳۰ درصد مطالبات خرید جو تاکنون پرداخت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه محصولات کشاورزی فارس شامل مرغ، تخم‌مرغ، میوه و سبزی به قطر ارسال شده است، افزود: از ابتدای امسال استان فارس به عنوان استان معین قطر تعیین شده است.
لازم به ذکر است همزمان با هفته جهاد کشاورزی و در حاشیه این نشست خبری از سایت جدید سازمان جهاد کشاورزی فارس رونمایی شد و نمایشگاه دستاوردها و عرضه محصولات کشاورزی نیز در ساختمان شماره ۲ سازمان جهادکشاورزی استان فارس واقع در بلوار آزادی شیراز برپا می باشد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=19652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.