• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

ضرورت راه‌اندازی کمیته ملی کوهستان در سازمان حفاظت محیط زیست

  • کد خبر : 19610
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
ضرورت راه‌اندازی کمیته ملی کوهستان در سازمان حفاظت محیط زیست

مدیر عامل «انجمن حفظ محیط کوهستان» ضمن تشریح اهمیت کوهستان‌های کشور از مذاکره با سازمان حفاظت محیط زیست برای تشکیل کمیته ملی کوهستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا؛ عبدالله اشتری افزود: با مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست درباره ضرورت حفظ محیط زیست کوهستان گفت‌وگو کرده‌ایم. در حال حاضر نیز […]

rooz_koohestan_koohnavardiمدیر عامل «انجمن حفظ محیط کوهستان» ضمن تشریح اهمیت کوهستان‌های کشور از مذاکره با سازمان حفاظت محیط زیست برای تشکیل کمیته ملی کوهستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا؛ عبدالله اشتری افزود: با مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست درباره ضرورت حفظ محیط زیست کوهستان گفت‌وگو کرده‌ایم. در حال حاضر نیز آنان را متقاعد کرده‌ایم که کمیته ملی کوهستان را در این سازمان تشکیل دهند.

وی ضمن اشاره به خدماتی که کوهستان به مردم ارائه می‌دهد، گفت: کوهستان‌ها در ایران از جمله منابع تامین‌کننده آب شیرین هستند. با توجه به اینکه کشور در کمربند خشک جهان قرار گرفته و با مشکل کمبود آب مواجه است، این خدمت کوهستان بسیار با ارزش است. ما در کشور ۱۸۰ رودخانه دائمی داریم که سرچشمه آن‌ها در کوه‌ها است بنابراین بخش زیادی از منابع آب شیرین کشور ما توسط کوهستان تامین می‌شود.

مدیر عامل انجمن حفظ محیط کوهستان با بیان اینکه محیط کوهستان تنوع زیستی بسیاری دارد و شامل گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی می‌شود، اظهار کرد: حدود ۸۰۰۰ گونه گیاهی در ایران شناسایی شده که محل رویش بیشتر آن‌ها کوهستان است. مساله مهم در مورد کوهستان‌ها مراتع است که علوفه دام‌های کشور را تامین می‌کند بنابراین کالا و خدماتی که کوهستان به ما ارائه می‌دهد بی‌شمار است.

اشتری افزود: متاسفانه مسئولان ما به کوهستان‌ها توجه جدی ندارند. فقط به این مسئله توجه می‌کنند که ظرفیت آب رودخانه چقدر است، در حالی‌که این نکته را باید درنظر داشته باشند که کوهستان تامین کننده آب رودخانه است و اگر کوهستان را حفظ نکنیم این منبع آب نیز از بین می رود.

وی با بیان اینکه انجمن حفظ محیط کوهستان در سال ۷۲ تاسیس شد، اظهارکرد: هدف انجمن ما تمرکز بر حفظ و توسعه پایدار کوهستان است. کوهستان‌ها در محیط زمین اهمیت‌های زیادی دارند به خصوص برای کشور ایران که در منطقه خشک کره زمین قرار گرفته است.

مدیر عامل انجمن حفظ محیط کوهستان ضمن تاکید بر اینکه واحدهای درسی محیط کوهستان باید به واحدهای درسی دانشگاه‌های محیط زیست اضافه شود، اظهار کرد: پس از سال ۲۰۰۲ میلادی که از طرف سازمان ملل سال بین‌المللی کوهستان‌ها اعلام شد، تشکیلاتی در این سازمان تحت عنوان «مشارکت برای کوه‌ها» تاسیس شد که انجمن ما از اولین اعضای این مجموعه بود. همواره در جهت مشارکت در فعالیت‌های جهانی تلاش کرده‌ایم. درحال حاضر نیز یکی از اعضای فعال انجمن مشارکت برای کوه‌ها هستیم و تنها نماینده ایران در این تشکیلات محسوب می‌شویم درحالی‌که انتظار می‌رود مسئولان مرتبط با محیط زیست، در سازمان ملل متحد و تشکل‌های محیط زیستی آن مشارکت داشته باشند.

اشتری در پایان با اشاره به اینکه فعالیت انجمن حفظ محیط کوهستان در زمینه فرهنگ‌سازی و آگاهی درخصوص محیط زیست کوهستان است، گفت: انجمن ما در این راستا همایش‌ها و دوره‌های آموزشی برگزار کرده و نشریاتی را به چاپ رسانده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=19610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.