• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

بارش‌های کشور به ۲۰۵ میلی‌متر رسید/ بیشترین بارش در خلیج فارس و دریای عمان

  • کد خبر : 19269
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
بارش‌های کشور به ۲۰۵ میلی‌متر رسید/ بیشترین بارش در خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از فارس، آمار بارندگی از ابتدای سال آبی جاری یعنی ابتدای مهر ماه ۹۵ تا امروز یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶، در اثر بارش‌های مؤثر بهاری در نقاط مختلف کشور به ۲۰۵ میلی‌متر رسیده است. این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰۴ میلی‌متر، صفر […]

baraan_rain_bareshبه گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از فارس، آمار بارندگی از ابتدای سال آبی جاری یعنی ابتدای مهر ماه ۹۵ تا امروز یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶، در اثر بارش‌های مؤثر بهاری در نقاط مختلف کشور به ۲۰۵ میلی‌متر رسیده است.
این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰۴ میلی‌متر، صفر درصد و در مقایسه با متوسط ۴۸ ساله ۱۹۹ میلی‌متر ۳ درصد افزایش داشته است.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، بیشترین میزان بارش‌ها در حوضه‌های آبریز اصلی کشور مربوط به حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با ۳۴۶ میلی‌متر بارش است که در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی گذشته ۳۴۱ میلی‌متر، ۱ درصد و نسبت به مدت مشابه متوسط ۴۸ ساله ۳۲۶ میلی‌متر ۶ درصد افزایش داشته است.
همچنین در مدت زمان یاد شده، حوضه‌های آبریز دریای خزر ۲۷۴ میلی‌متر، دریاچه ارومیه ۱۸۲ میلی‌متر، قره قوم ۱۷۰ میلی‌متر، فلات مرکزی ۱۴۰ میلی‌متر و مرزی شرق ۵۷ میلی‌متر بارندگی داشته‌اند.
بیشترین ارتفاع بارش‌ها در کشور مربوط به ایستگاه چهلگرد در استان چهارمحال و بختیاری با ۱۲۳۶٫۵ میلی‌متر و کمترین بارش‌های کشور مربوط به ایستگاه محمد آباد در استان یزد با ۱۷٫۲ میلی‌متر بوده است.
بر این اساس، حجم بارش اول مهر تا پایان ۲۷ فروردین معادل ۳۳۷ میلیارد و ۸۴۶ میلیون مترمکعب است.

https://telegram.me/iann_news

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=19269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.