• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

پنجمین کنفرانس بین المللی ایده های نوین در کشاورزی، محیط زیست و گردشگری

  • کد خبر : 19200
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۶:۵۰
پنجمین کنفرانس بین المللی ایده های نوین در کشاورزی، محیط زیست و گردشگری

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ پنجمین کنفرانس بین المللی ایده های نوین در کشاورزی، محیط زیست و گردشگری ۱۱ خرداد ماه ۹۶ در تهران برگزار می شود. دکتر احمد ثمریها رئیس کنفرانس فوق با ارسال پیامی هدف از برگزاری چنین کنفرانسی را تشریح کرد: خداوند بزرگ را شاکریم که برگزاری پنجمین کنفرانس بین‌المللی […]

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ پنجمین کنفرانس بین المللی ایده های نوین در کشاورزی، محیط زیست و گردشگری ۱۱ خرداد ماه ۹۶ در تهران برگزار می شود.

دکتر احمد ثمریها رئیس کنفرانس فوق با ارسال پیامی هدف از برگزاری چنین کنفرانسی را تشریح کرد:

خداوند بزرگ را شاکریم که برگزاری پنجمین کنفرانس بین‌المللی ایده­ های نوین در کشاورزی، محیط‌زیست و گردشگری را به ما عطاء فرمود.بدون شک شروع و بقای تمدن بشری با کشاورزی و منابع طبیعی پایدار ارتباطی تنگاتنگ داشته و دارد. کشاورزی علمی است که در آن از شیوه‌های غیراقتصادی و غیرکارایی سنتی جلوگیری می­کند و بر استفاده از دانش و شیوه‌های مدرن کشاورزی تکیه دارد. استفاده از این شیوه و مدنظر قرار دادن مسائل زیست‌محیطی به اقتصادی بودن و بازده بیشتر تولید نیز توجه کافی دارد. کشاورزی پایدار به مجموعه‌ای از خط‌مشی‌ها جهت مقابله با مشکلات موجود بر سر راه توسعه کشاورزی اطلاق می‌شود. مشکلاتی مانند افت حاصلخیزی خاک بر اثر فرسایش از دست رفتن مواد غذایی مورد نیاز گیاه، آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی با آلاینده‌هایی نظیر حشره‌کش‌ها، کودها و رسوبات، نقصان منابع غیرقابل تجدید، کمی درآمد کشاورزی به دلیل بالا بودن هزینه‌های تولید و کم بودن قیمت فروش محصولات کشاورزی است.در دین مبین اسلام حفاظت از محیط‌زیست یک وظیفه‌ی دینی تلقی می‌شود. محیط‌زیست موضوعی است که کمتر یا به نحوی اصلاً به آن پرداخته نمی‌شود. محیط‌زیست به‌عنوان یکی از مواهب الهی از قرن پیش در معرض تخریب و آلودگی‌های فزاینده‌ای قرار گرفته است. امروزه چالش‌های فراسوی محیط‌زیست به‌قدری تشدید و گسترده شده‌اند که دستیابی به راه‌حلی منطقی و کارآمد جهت رفع بسیاری از این چالش‌ها امری بسیار مشکل و در برخی موارد غیرممکن است. برخی از این چالش‌ها، مانند تغییرات اقلیم و گرم شدن کره زمین، نابودی تنوع زیستی و انقراض بسیاری از گونه‌های حیاتی که نقش مؤثری در بقای نسل بشر دارد، به‌تدریج به بحران‌هایی تبدیل می‌شوند که حیات بر روی کره زمین را با خطر و تهدید جدی روبرو خواهند کرد. خشکسالی و به‌تبع آن کاهش شدید تولیدات کشاورزی می‌تواند خطر جدی برای کشورهای جهان و علی‌الخصوص کشورهایی نظیر کشور ما که در منطقه خشک و بیابانی جهان قرار دارند به وجود آورد.آلودگی‌های زیست‌محیطی، بحران کمبود آب، غفلت از اصول زیربنایی، کشاورزی ناپایدار و عدم حفاظت بهینه از منابع طبیعی می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را برای کشور عزیزمان به دنبال داشته باشد.امروزه توجه به پیامدهای صنعت گردشگری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی در سطح جهانی بسیار افزایش یافته است.برگزاری این کنفرانس به تبادل دیدگاه‌ها و یافته‌های پژوهشگران در جهت ایده­های نوین در کشاورزی، محیط‌زیست و گردشگری می‌پردازد.حضور ارزشمند اساتید از نقاط مختلف کشور در فرآیند داوری مقالات، به همراه مشارکت قابل تقدیر اساتید فرهیخته در این امر، علاوه بر ارتقاء سطح کیفی داوری مقالات، سبب حضور و مشارکت دانشجویان، اساتید و دست اندرکاران مباحث مربوط به علوم کشاورزی، منابع طبیعی، محیط‌زیست و گردشگری از نقاط مختلف کشور شده که سبب بالندگی این همایش خواهد بود.در انتها لازم می­دانم از حمایت مشارکت‌کنندگان گرامی، کلیه دست اندرکاران برگزاری کنفرانس تشکر و قدردانی نمایم.

تاریخ برگزاری همایش : ۱۱ خرداد ماه ۹۶
آخرین مهلت ارسال مقالات : ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۶
اعلام نتایج داوری مقالات :  حداکثر ۷۲ ساعت پس از ارسال مقاله
آخرین مهلت ثبت نام در همایش : حداکثر هفت روز پس از پذیرش مقاله

علاقمندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت کنفرانس به آدرس: http://isci.ir مراجعه نمایند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=19200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.