• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

وعده دولت یازدهم برای روستاییان

  • کد خبر : 19110
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
وعده دولت یازدهم برای روستاییان

طبق برنامه ریزی های وزارت نیرو قرار شده که تا پایان برنامه ششم توسعه ۹۲ درصد از جمعیت روستایی از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، در حال حاضر طرح‌های آب‌رسانی به ۳۰۰۰ روستای کشور با جمعیتی نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار […]

طبق برنامه ریزی های وزارت نیرو قرار شده که تا پایان برنامه ششم توسعه ۹۲ درصد از جمعیت روستایی از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شود.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، در حال حاضر طرح‌های آب‌رسانی به ۳۰۰۰ روستای کشور با جمعیتی نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به‌صورت جدی از سوی دولت و وزارت نیرو در حال پیگیری است  و طبق اعلام مسوولان آبی قرار شده که در سال جاری حدود ۱۶۰۰ روستا آبرسانی خواهد شد که با این حساب در این سال حدود دو میلیون نفر دیگر از جمعیت روستایی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

در سال گذشته نیز بیش از دو میلیون نفر از جمعیت روستایی از خدمات آب و فاضلاب و آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند و در سال ۹۶ نیز ضمن تاکید بر همین روند یعنی افزایش جمعیت تحت پوشش آبرسانی روستایی، قرار است که جهشی در تکمیل سامانه‌های فاضلاب به وجود آید و جمعیت تحت پوشش فاضلاب در شهرها نیز ارتقا ‌یابد.

علاوه بر این شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از شبکه آب آشامیدنی سالم، پایدار و بهداشتی هم اینک حدود ۷۴ درصد تخمین زده شده اما طبق هدفگذاری وزارت نیرو تا پایان سال جاری این شاخص باید بین ۳ تا ۵ درصد افزایش یابد و میزان برخورداری به ۷۷ تا ۷۸ درصد برسد.

در سال ۱۳۹۵ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۵۰۰ میلیون دلار معادل حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح‌ها تخصص یافت و تمام این اعتبار محقق شد و از محل اعتبارات پیوست قانون نیز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شد که کمتر از ۳۰ درصد آن تخصیص یافت همچنین در سال جاری ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در پیوست‌ها لحاظ شده و ۳۰۰ میلیون دلار نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

 مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از طرح جهش در آبرسانی روستایی کشور به عنوان مهم‌ترین اقدام سال ۱۳۹۵ یاد کرد و افزود: با تاکید مقام معظم رهبری و تاکید دولت و همراهی مجلس اعتبار مناسبی از صندوق توسعه ملی برای این امر تخصص یافت.

در این میان اعتماد بخش خصوصی به پروژه‌های آب و فاضلاب باعث شده تا این بخش حضور گسترده‌تری در پروژه‌ها داشته باشد و بخش عمده ای از پروژه‌ها با حمایت بخش خصوصی انجام شود و با سرعت اجرایی بالا و کیفیت خوب ادامه یابد، در مجموع با توجه به اقدامات دولت یازدهم در عرصه آبرسانی روستایی به نظر می رسد که امسال شاهد موفقیت های شلایانی در این حوزه باشیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=19110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.