• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

حفاظت از طبیعت وظیفه همه است/ اجرای نمایش نوروزخوانی

  • کد خبر : 19086
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۹:۰۸
حفاظت از طبیعت وظیفه همه است/ اجرای نمایش نوروزخوانی

بازیگر نقش عبدلی با اشاره به اهمیت عناصر طبیعی نزد ایرانیان باستان می گوید: حفاظت از طبیعت وظیفه همه ایرانی ها است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ جواد انصافی درمورد فعالیت هنری خود در ایام نوروز گفت: اجرای یک نمایش را به نام «نوروزخوانی» در پردیس تئاتر تهران را تا ۲۵ […]

بازیگر نقش عبدلی با اشاره به اهمیت عناصر طبیعی نزد ایرانیان باستان می گوید: حفاظت از طبیعت وظیفه همه ایرانی ها است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ جواد انصافی درمورد فعالیت هنری خود در ایام نوروز گفت: اجرای یک نمایش را به نام «نوروزخوانی» در پردیس تئاتر تهران را تا ۲۵ فروردین ادامه می دهیم.
وی در مورد تجربه بازی در برنامه «محله گل و بلبل» به عنوان یک کار کودک افزود: این کار و نقش من به عنوان نقش عمو نوروز در آن تجربه خاصی بود.
بازیگر نقش عبدلی تاکید کرد: دلیل انتخاب من برای این نقش شاید انتشار یک کتاب پژوهشی سه سال قبل در مورد نوروز با نام «نوید بهار» باشد که حاصل آن اجرای سه نمایش بوده است.
وی تصریح کرد: نمایش «نوروز و پیروز» که نوروز ۹۳ اجرا کردیم، «قصه عمو نوروز و ننه سرما» که سال گذشته نوروز روی صحنه رفت و نوروزخوانی که امسال اجرا می کنیم.
انصافی یادآور شد: محمد درویش علیپور نویسنده محله گل و بلبل، خط مشی و متن زیبایی در مورد کودکان دارد و با تبادل فکر به این نقش رسیدیم. من در برنامه نوروز ۹۴ برای اولین بار مهمان نوروز محله گل و بلبل بودم، از شهریور ۹۵ هم در فصل دوم این برنامه حضور پیدا کردم و نوروز امسال فصل سوم همکاری ما است.
«احمد درویش علی پور کارگردان این مجموعه نیز کودکان را می شناسد و نظرهای سازنده ای در مورد کار برای آنها دارد».

** به اماکن تاریخی علاقه دارم
کارگردان نمایش «قصه عمو نوروز و ننه سرما» در مورد بهترین مکان برای سفر گفت: برای سفر همه جای ایران زیباست؛ من به موضوعات و اماکن تاریخی علاقه خاصی دارم.
بازیگر سریال «اشک ها و لبخندها» در مورد پویش «نه به ریختن زباله» که خبرگزاری ایرنا آن را به راه انداخته است، نیز اضافه کرد: حفاظت از طبیعت لازمه زندگی همه است.
وی تصریح کرد: باید به اصالت قدیمی خود برگردیم، از زمان هخامنشیان و بلکه قبل تر احترام به خاک، آب، باد و آتش در این سرزمین مهم بوده و ما هرگز آب و خاک را آلوده نمی کردیم زیرا مقدس بوده اند.
کارگردان نمایش «نوروز و پیروز» یادآور شد: نباید همه جا زباله پرت کنیم؛ در روز طبیعت (سیزده به در) یکی از رسم های زیبای ما کاشت یک درخت بوده است و باید این رسم را ادامه دهیم.
جواد انصافی کارگردان، نویسنده و بازیگر تئاتر، مدرس نمایش شادی ‌آور، بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۱۳۳۰ از شمیران تهران دارای مدرک فوق دیپلم راه و ساختمان از مدرسه عالی فنی است.
وی دوره‌ های مختلف تئاتر و موسیقی را در کلاس‌ های اساتید این رشته از جمله پروز فنی زاده و خجسته کیا گذرانده است.
جواد انصافی که بیش از یکصد نمایش، سریال، فیلم و تئاتر به ویژه «تئاتر آمیرزا و عبدلی» را در کارنامه هنری ثبت کرده به جز بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و تدریس، پژوهش را دنبال کرده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=19086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.