• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

ابلاغ برنامه‌های مدیریت حفاظت از حیات وحش به استاندارها

  • کد خبر : 19083
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۹:۰۵
ابلاغ برنامه‌های مدیریت حفاظت از حیات وحش به استاندارها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تالاب‌ها یکی از محیط‌های فوق‌العاده ارزشمند استان لرستان هستند. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، دکتر معصومه ابتکار در مراسم افتتاح همزمان پاسگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: امروز در این استان افتتاح و نوسازی پاسگاه‌های محیط‌بانی را داریم که ۲۰ میلیارد ریال مربوط […]

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تالاب‌ها یکی از محیط‌های فوق‌العاده ارزشمند استان لرستان هستند.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، دکتر معصومه ابتکار در مراسم افتتاح همزمان پاسگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: امروز در این استان افتتاح و نوسازی پاسگاه‌های محیط‌بانی را داریم که ۲۰ میلیارد ریال مربوط به این فعالیت‌هاست.

وی اضافه کرد: برای حفاظت از تالاب‌های پلدختر پاسگاه محیط‌بانی احداث شده است چراکه دارای تنوع گونه‌ای مختلف جانوری و گیاهی بوده و به عنوان یک ژئوپارک به خاطر تغییرات زمین‌شناسی که در آن افتاده مناظر بسیار زیبا و دیدنی دارد.

ابتکار با بیان اینکه این تالاب‌ها یکی از محیط‌های فوق‌العاده ارزشمند استان هستند، افزود: باید با تدوین برنامه‌های مدیریت صحیح بتوانیم از آنها جهت گردشگری طبیعی به درستی استفاده کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه افتتاح این پاسگاه می‌تواند گام مهمی در سطح ارتقای طرح‌های مدیریت طبیعی و گردشگری باشد، اضافه کرد: همچنین با این طرح مشارکت مردمی در امر حفاظت از تالاب‌ها افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به وضعیت تالاب‌های مشکل‌دار گفت: باید تمام این موارد را بررسی کرد چراکه در دوره‌های قبلی به آنها لطمه و آسیب‌هایی وارد شده و باید برای بازسازی آنها اقدامات ضروری انجام شود.

ابتکار به تالاب گری‌بلمک نیز اشاره کرد و افزود: مشکل این تالاب باید در سطح ملی و استانی بررسی شود و باید مورد مطالعه قرار گیرد. در این زمینه تمام ‌تلاش خود را می‌کنیم و در دستورکار شورای عالی حفاظت محیط زیست برای ارتقا سطح و حفاظت بیشتر از تنوع گونه‌ای ارزشمند آن اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته براساس مطالعات انجام شده برنامه‌های مدیریت حفاظت از حیات وحش را به استاندارها ابلاغ کردیم و برای لرستان نیز برنامه مدیریت از غاز پیشانی سفید، خرس قهوه‌ای و سمندر لرستانی مدنظر قرار گرفته و باید در دستور کار استان باشد و طرح خود را به شورای برنامه‌ریزی ارائه دهند تا جهت آموزش و شناسایی این گونه‌ها برای طبیعت‌دوستان و علاقه‌مندان به محیط زیست اقدامات لازم انجام شود.

ابتکار در رابطه با ثبت تالاب‌های استان در کنوانسیون رامسر گفت: باید این موضوع را قدم به قدم جلو برد و طرح‌های مدیریت آن تسریع شود تا اقدامات بعدی را طی کنیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=19083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.