• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

شکارچی خرس گرسنه در مرودشت دستگیر شد

  • کد خبر : 19021
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
شکارچی خرس گرسنه در مرودشت دستگیر شد

معاون فنی و طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: شکارچی یک قلاده خرس گرسنه که در روستای قرخلو ابرج شهرستان مرودشت به دنبال یافتن غذا بود، دستگیر و تحویل مقام های قضایی شد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ سیاوش محمدی افزود: این خرس گرسنه در جستجوی غذا از […]

معاون فنی و طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: شکارچی یک قلاده خرس گرسنه که در روستای قرخلو ابرج شهرستان مرودشت به دنبال یافتن غذا بود، دستگیر و تحویل مقام های قضایی شد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ سیاوش محمدی افزود: این خرس گرسنه در جستجوی غذا از ارتفاعات منطقه به باغ های این روستا نزدیک شده بود که به دنبال آن با شلیک گلوله از پای درآمد.
معاون فنی و طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به دستگیری شکارچی این خرس گفت: این شکارچی روز سه شنبه تحویل مقامات قضایی شده است .
وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با جدیت مجازات این شکارچی را پیگیری می کند گفت: حوزه ای که خرس در آن یافت شده در شهرستان مرودشت و همجوار با منطقه کوه خرسی شهرستان پاسارگاد است.
محمدی ادامه داد: شهروندان و روستاییان باید توجه داشته باشند که اگر خرس به این مناطق آمد قطعا به دنبال غذا است و اگر در این میان از باغ های روستایی تغذیه کرد یا وارد دامداری ها شد و خسارتی وارد کرد، سازمان حفاظت محیط زیست خسارت های وارد شده به هموطنان را پرداخت می کند، تقاضای ما این است که روستاییان و دامداران و باغداران از آسیب رساندن به خرس ها خودداری کنند .
محمدی اضافه کرد: وجود حصار در اطراف باغ ها و دامداری ها باعث می شود که از تعرض حیوانات وحشی بیشتر درامان بمانند .
مدیر اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز بر لزوم مراقبت بیشتر روستاییان و دامداران از خرسها تاکید کرد و اظهار داشت: پیشینه ای مبنی بر حمله خرس به مناطق مسکونی و روستایی این استان دیده نشده است؛ خرسها معمولا به باغها و دامداری ها نزدیک می شوند و اگر تعرضی به این مناطق داشته باشند،خسارت ها توسط سازمان حفاظت محیط زیست جبران می شود.
اسماعیل امیری اظهار کرد: شکار خرس ولو اینکه به این مناطق آمده باشد جایگاهی ندارد و قابل دفاع نیست.
منطقه خرسی شهرستان پاسارگاد در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال شیراز و در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر سعادت شهر مرکز این شهرستان و در بخش پاسارگاد قرار دارد.
بنا به گفته کارشناسان حیات وحش استان، این منطقه به عنوان محل زندگی افزون بر ۳۵ خرس قهوه‌ای، دارای بیشترین گونه این حیوان در استان فارس است و می‌تواند با توجه به حیات وحش استثنایی، این شهرستان را مرکز خرس‌های قهوه‌ای دانست.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=19021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.