• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

گزارش تصویری/ استقبال از نوروز (صد عکس نوروز)

  • کد خبر : 18939
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
گزارش تصویری/ استقبال از نوروز (صد عکس نوروز)

استقبال از نوروز در روستای طبس/ مردم روستای طبس از توابع شهرستان سبزوار با برگزاری آیین های سنتی به استقبال بهار رفتند. خرید نوروزی: حضور اقشار مختلف مردم در کوچه و بازار و خریدهای شب عید در آخرین روزهای سال چهره ای متفاوت به شهرها داده است. شهید ذبیح عشق است/ همزمان با بهار طبیعت […]

استقبال از نوروز در روستای طبس/ مردم روستای طبس از توابع شهرستان سبزوار با برگزاری آیین های سنتی به استقبال بهار رفتند.

خرید نوروزی: حضور اقشار مختلف مردم در کوچه و بازار و خریدهای شب عید در آخرین روزهای سال چهره ای متفاوت به شهرها داده است.

شهید ذبیح عشق است/ همزمان با بهار طبیعت یاد و خاطره شهدا گرامی باد.

خرید شب عید مردم همدان/ با نزدیک شدن به نوروز و سال جدید بازار جان تازه‌ای به خود می‌گیرد. تهیه‌ی اسباب سفره هفت سین و میزبانی از میهمانان از آداب و رسوم دیرین مردم ایران بوده که هنوز این رسم پا برجاست. هرچه به تحویل سال نزدیکتر می شویم شور و جنب و جوش در بازار نیز بیشتر می‌شود. بازار همدان هم از این امر مستثنا نبوده و مردم این شهر خود برای آغاز سال جدید و بازدید های نوروزی آماده می‌کنند.

برگزاری آیین‌های سنتی پیشواز عید نوروز/ همزمان با فرا رسیدن عید نوروز مراسم شادباش و پیشواز این عید باستانی در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود.

شستشوی قالی در آستانه عید نوروز/ همزمان با فرا رسیدن عید نوروز بنا به سنت هر ساله مردم اقدام به خانه تکانی می کنند، شستشوی قالی های زیبا و خوش نقش و نگار خانه نیز بخشی از این خانه تکانی است. همراه با نو شدن و تازه شدن طبیعت مردم نیز با تازگی و پاکی به استقبال نوروز می روند.

زیارت اهل قبور در پنجشنبه اخر سال در استانها/ در آخرین پنجشنبه سال هزار‌وسیصد‌ونود و پنج مردم همدان و اراک با حضور در گلزار شهدا، یاد و خاطره درگذشتگان خود را گرامی داشتند.

آیین جشن نوروزگاه در آذربایجان/ آیین نوروزگاه جشنی است که مراسمات دیرین مردم خطه ی آذربایجان در آستانه ی نوروز را نشان می دهد، این آیین هر سال چند روز مانده به نوروز در حیاط بازار تاریخی امیر تبریز برگزار می شود.

به پیشواز نوروز:

بازار گل و گیاه تهران در آستانه نوروز:

فروش ماهی قرمز در قم/ تصاویر فروش ماهی قرمز در سطح شهر قم را نشان می دهد. درست است که ماهی قرمز، از اجزای اصلی سفره هفت سین نیست، ولی از قدیم الایام مهمان سفره هفت سین بوده است. تنگ ماهی قرمز جزو جذابیت های نوروز می باشد.

بازار تبریز در آستانه سال نو:

طرح استقبال از بهار ۹۶ در تهران/ تصاویر طرح استقبال از بهار ۱۳۹۶ در میدان آزادی پایتخت را نشان می دهد. مجموعه تصاویر از میدان آزادی، چهارراه ولی عصر(عج)، میدان جهاد و بلوار کشاورز می باشد.

بازار درآستانه سال نو:

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.